Według mnie gościu miał absolutną rację że tu zaparkował.Głupotą zaś wykazał się ktoś kto zrobił ścieżkę rowerową po tej stronie. Dlaczego ? Otóż po drugiej stronie chodnik jest za wąski aby na nim parkować. Gdyby tam postawił swój samochód właściciel Mercedesa, utrudniał by przejście pieszym. Gdyby natomiast ścieżkę ktoś mądry zrobił po stronie węższego chodnika, Mercedes mógłby stać tu gdzie stoi, a piesi i rowerzyści mogliby swobodnie poruszać się po drugiej stronie.
@druhboruh: Ale to jest kontrapas! Nie ścieżka. Poczytaj komentarze to zrozumiesz. Nie jest to głupota urzędników, tylko inaczej się na tej ulicy nie dało. To dobre rozwiązanie.
Pasy rowerowe - super idea, jednak po oglądnięciu paru filmików na YT stwierdzam ,że ten konkretny pas to typowa pokazówa. Ruchu tam praktycznie nie ma za to jest pas rowerowy w pięknym oczoj#$nym kolorze zajmujący 1/3 jezdni. No chyba ,że się mylę i jest to główny trakt rowerowy w tym mieście plus element trasy tranzytowej dla TIRów.
Takie kontrapasy to genialny wynalazek ale tylko w konkretnych przypadkach. Przykładowo w Krakowie jest na
@abram66: Zapraszam do Gdańska. U nas nie są czerwone, ale jeszcze nie słyszałem o jakimś poważnym wypadku. Wszystko jest kwestią świadomości i inteligencji użytkowników.
To jest kontrapas - element jezdni. Nie może być w dwu kierunkach. Trzeba zrobić dwa pasy po przeciwległych stronach, albo wybudować oddzieloną od jezdni ścieżkę (co zdecydowanie powiększa koszt).
Spójrzcie na parkingi chociażby pod marketami. Jak to się dzieje, że przy samym wejściu (ścianie), tam gdzie parkować nie wolno - stoją oczywiście auta, ale same warte powyżej 100kpln...
Mam wrażenie, że mandaty są po prostu za niskie (powinny zależeć od dochodów jak w Szwajcarii) no i pod marketami to już w ogóle nie obowiązują przepisy KRD bo to jest teren prywatny a Ty się przeciskaj z wózkiem czy z dziećmi między
Fajna sprawa dla detektywów z "CSI Wykop". Jest rejestracja więc można namierzyć właściciela pojazdu (choć kierowcą mógł być ktoś inny) , zdobyć email lub nr telefonu i przekaząć kulturalną informację uświadamiającą.
@gresiu12: Dla idei byś chłopie płacił do końca życia za naprawę tego Merola bo zakładam ,że OC na rower wykupionego nie masz. Właściciel auta by najwyżej zapłacił za parkowanie w niedozwolonym miejscu.
To jest wyznaczone miejsce parkingowe. Jaki niby sens robić specjalny pas dla rowerów na tak mało ruchliwej uliczce ? Nawet jeśli jest jednokierunkowa to spokojnie można jechać rowerem pod prąd. Z rowerzystów robią się nam ostatnio księżniczki.
@szalonybeton: piszecie jakby dziury na drogach były jak kratery wypełnione lawą i nie można ich po prostu samochodem wyminąć, no nie wiem, w czym one kierowcom przeszkadzają ;)
@szalonybeton: To nie kwestia wymijania, a bezpieczeństwa. Droga rowerowa (droga! to nie jest ścieżynka, tylko element ulicy) jest dla rowerów, tym bardziej, że jedzie się nią POD PRĄD. Kierowca auta jadącego zgodnie z kierunkiem jazdy (dla niego to ulica jednokierunkowa) nie spodziewa się, że rowerzysta jadący pod prąd wychynie nagle zza zaparkowanego auta.
Jestem jak najbardziej za budową ścieżek rowerowych, o ile nie zabierają pasa ruchu samochodom. Przykładowo, w Lublinie na ul. Poniatowskiego, która w zasadzie łączy dwie wielkie dzielnice Lublina (Czechów i LSM) był od 20 lat jeden pas w każdą stronę, co powodowało ogrooomne korki- takie miejskie wąskie gardło. W tym roku wreszcie wzięli się za przebudowę- i co zrobili? Znowu jest po jednym pasie w każdą stronę, za to cykliście dostali ścieżkę
@abc666: Pewnie może jeździć rowerem, tylko za 500m będzie odwrotna sytuacja, czyli brak drogi dla rowerów ;) Generalnie jestem za budową takich dróg, tylko że mogłyby być jednocześnie robione na jednym pasie z BusPasami i wtedy to ma większy sens, bo i pasów będzie więcej i lepiej wykorzystane będą.
@patriota88: A tak, d##$%. Nie można było stanąć po drugiej stronie? Jakoś właściciel czarnej alfy mógł postawić tak, żeby nie blokować pasa dla rowerów. Ach, no tak, zmęczyłby się kolunio z merca bo musiałby przejść pare metrów...
Komentarze (202)
najlepsze
Komentarz usunięty przez autora
Takie kontrapasy to genialny wynalazek ale tylko w konkretnych przypadkach. Przykładowo w Krakowie jest na
To jest kontrapas - element jezdni. Nie może być w dwu kierunkach. Trzeba zrobić dwa pasy po przeciwległych stronach, albo wybudować oddzieloną od jezdni ścieżkę (co zdecydowanie powiększa koszt).
http://krakow.gazeta.pl/krakow/1,47375,8123615,Sukces__na_rowerze_mozna_bedzie_jechac_pod_prad_.html
Mam wrażenie, że mandaty są po prostu za niskie (powinny zależeć od dochodów jak w Szwajcarii) no i pod marketami to już w ogóle nie obowiązują przepisy KRD bo to jest teren prywatny a Ty się przeciskaj z wózkiem czy z dziećmi między
- zostawić 1,5m dla pieszych
- nie zastawić ścieżki rowerowej
- nie zastawić pasa dla samochodów
http://www.rowerowy.szczecin.pl/images/stories/nasze_dzialania/szymanowskiego/2010-07-13_szymanowskiego_008.jpg
litości
Komentarz usunięty przez moderatora