@radiololol: Ekhem, JTD/CDTi, HDi/TDCi, 3.0d z BMW i parę pewnie innych dobrych w rodzaju diesli merca czy 2.2 i-CDTi. Ale c--j k---a, pastuch w gnoju ( ͡°͜ʖ͡° )つ──☆*:・゚
@Zielony34: w sumie może być problem jeśli trzeba będzie zachować bardzo dużą precyzję mieszanki żeby silnik mógł pracować w tym trybie, podejrzewam, że nawet różnica w cieple parowania LPG i benzyny może spowodować albo przedwczesne samozapłony, albo brak samozaplonu pod wpływem zapłonu z iskry
porządny komputer sterujący, oraz listwa wtryskowa o bardzo szybkim czasie. Odczyt z czujników i dobieranie mieszanki i czasu wtrysku na tej podstawie. Myślę, że nie byłoby wiekszego problemu.
@Zielony34: taaa, listwa wtryskowa... Silnik ma wtrysk bezpośredni, nawet widać wtryskiwanie paliwa w 1:08. Teoretycznie od dobrych kilku lat istnieją instalacje 6 generacji, jednak są one bardzo mało popularne. Niestety 95% gazowników zatrzymało się na 4 generacji, ewentualnie kombinują z jakimiś hybrydami
Golf, Passat, BMW 3 i Mercedes C w dieslach są według KE i tak dużo przyjaźniejsze od naprawdę ekologicznych i czystych benzyn Lexusa i Mazdy. Wszak największe podatki/opłaty na poziomie UE są nakładane nie za zionięcie syfem jak TDI od VW tylko za emisję nietoksycznego co2. Oczywiście według pomiarów, które niemieckie koncerny sfałszowały przy aprobacie niemieckich władz oraz których japońscy producenci nie mogli sfałszować przez to, że nikt na fałszerstwa Japończyków tak
@areczekdareczek: No dokładnie tak jest, wszystkie normy ekologiczne mają tylko pozbyć się konkurencji z Azji, nikt nigdy nie tworzył ich dla naszego dobra, ani dobra planety - tak tylko nam wmawiają :(
@areczekdareczek: Myślisz że hybryda bez turbiny ma szanse dzięki silnikom elektrycznym ciągnąć od dołu nie gorzej niż auto z turbiną? Jestem przyzwyczajona do turbodiesli i bardzo źle mi się jeździ benzynowymi silnikami bez turbin, bo trzeba je kręcić wysoko żeby zaczęły jechać. Szczególnie japońskie. Kwestia gustu, ale zupełnie nie chciałabym jeździć np. benzynową Hondą.
Mazda nie poddała się unijnym naciskom z UE na downsizing. W ofercie ma tylko benzyny o pojemnościach 1,5 i 2. Te większe są podobno bardzo oszczędne. W praktycznych testach palą mniej od turbodoładowanych "1,0", "1,2" i "1,4". Tak się dzieje, kiedy auta projektują inżynierowie zamiast urzędników. Nie mogę doczekać się, kiedy pojawią się pierwsze testy nowych jednostek. Kto by nie chciał w swoim aucie dwulitrowej wolnossącej benzyny o mocy ok 150km, która
@ToJestWolnyLogin: Cały downsizing to pic na wodę i kolejne oszustwo Niemców. Wystarczy sprawdzić ile pali 1.2 TSI i 2.0 bez turbo przy 90km/h albo 140km/h. Często 2.0 spali mniej od 1.2. Ba, często nawet 3.5 spali mniej od 1.4.
@areczekdareczek: Bo to są silniki do miasta. W korku mają szanse faktycznie spalić mniej niż 2.0. Ale na trasie będzie dramat i to nie jest żadna tajemnica. Najlepsze silniki benzynowe to takie, które mają dużą pojemność, ale mają też niewyżyłowane turbo, by poprawić charakterystykę w dolnym zakresie obrotów. Np. jednostki dwulitrowe w Volvo. SAAB też takie robił.
W sumie to wiele na tym filmie nie widać. Do cylindra trafia już mieszanka, uboga, ale gotowa do zapłonu. Jak to działa, że są w stanie utrzymywać stan, kiedy nie ma jeszcze samozapłonu w mieszance i wyzwalają samozapłon całości od iskry? Jeśli dobrze rozumiem to wymagałoby skrajnie precyzyjnego dozowania ilości mieszanki paliwo-powietrze w cylindrze, uzależnionego od ilości paliwa w mieszance, temperatury silnika (w tym najgorętszych punktów, np. świec, czy zaworów wydechowych) żeby
@notdot: Ten silnik działa tak, że samozapłon następuje tuż po zapłonie od iskry: Dodatkowy wzrost temperatury i ciśnienia wyzwala samozapłon w pozostałej części mieszanki, która już wcześniej była na granicy samozapłonu.
@notdot: Tak jest: zaprojektowali silnik, benzynowy, który może normalnie pracować w sposób kontrolowany i wydajny w stanie spalania stukowego! O to właśnie się rozchodzi ( ͡°͜ʖ͡°) Doczytałem, że silnik ten posiada czujnik ciśnienia wewnątrz komory spalania i dotrysk benzyny w okolicy świecy żeby lepiej kontrolować ten proces i móc spalać bardzo ubogą mieszankę (bez nadmiernej emisji NOx)
Jeśli technologia będzie dopracowana na tyle, żeby te silniki wytrzymywały więcej niż 5 lat bez generalnego remontu, to myślę, że bardzo ciekawe rozwiązanie.
Trlelemorele... Jeżdżę roczną Mazdą 3, elegancko dopasioną. Takiego paździerza dawno nie miałem ( ͡°ʖ̯͡°) Gdybym tylko mógł z pocałowaniem rączki zamieniłbym na dziesiecioletniego, zajechanego paseratti... Nigdy więcej Maździuni. [powyższe nie dotyczy MX5]
Komentarze (183)
najlepsze
@Zielony34: taaa, listwa wtryskowa... Silnik ma wtrysk bezpośredni, nawet widać wtryskiwanie paliwa w 1:08. Teoretycznie od dobrych kilku lat istnieją instalacje 6 generacji, jednak są one bardzo mało popularne. Niestety 95% gazowników zatrzymało się na 4 generacji, ewentualnie kombinują z jakimiś hybrydami
Jestem przyzwyczajona do turbodiesli i bardzo źle mi się jeździ benzynowymi silnikami bez turbin, bo trzeba je kręcić wysoko żeby zaczęły jechać. Szczególnie japońskie. Kwestia gustu, ale zupełnie nie chciałabym jeździć np. benzynową Hondą.
Najlepsze silniki benzynowe to takie, które mają dużą pojemność, ale mają też niewyżyłowane turbo, by poprawić charakterystykę w dolnym zakresie obrotów. Np. jednostki dwulitrowe w Volvo. SAAB też takie robił.
[powyższe nie dotyczy MX5]