@irq11 nie umniejszając, zastanawiam się czy w ogóle trzeba sie przestawiać. no bo on de facto nie kieruje autem w drugą stronę tylko chce przyspieszyć wyrownanie sie pojazdu kręcąc tylną osią. wiec jak pojazd skreca caly w prawo on chce zeby tył jak najszybciej znalazl sie na nowym kierunku. wydaje sie to byc naturalne jeśli tak o tym myśleć
@marcin_net: @ElCidX: Na poniższym filmie widać po co takie skrętne wózki są potrzebne - być może udało by się uniknąć tego wypadku. Z drugiej strony to musi być cholernie stresująca robota.
@maqs7: Być może ma jakiś mały napęd do jazdy manewrowej podczas montażu ładunku.
W Europie od dawna są produkowane naczepy z automatycznymi skrętnymi kołami, a w tak rozwiniętych USA to co widać. Amerykanie dziwią się też na uchylne okna w Europie. Co za dziwny naród.
Mimo wszystko że to człowiek musi takie harce odwalać a nie maszyna za niego to uważam zwyczajnie wstyd. Nie mniej podoba mi się, więc wykopie ( ͡°͜ʖ͡°)
@pies_ogrodnika: czy ja wiem czy wstyd, zaprogramowanie maszyny tak żeby wykreślała łuk pewnie trudnie nie jest. Natomiast zaprogramowanie maszyny tak żeby komunikowała się z kierowcą lub odgadywała jego intencje i wybierała odpowiednią drogę w celu uniknięcia kolizji (a nie tylko jazdy po łuku) to już trudniejsza sprawa. To by musiał być całkowicie autonomiczny element pojazdu współpracujący z kierowcą, a póki co sama autonomiczność jest nowinką ciągle wymagającą chociaż minimalnego nadzoru człowieka.
@pyciak666: Oczywiście troszkę sobie zażartowałem z tym wstydem. Czy to jest łatwe do ogarnięcia coś takiego zrobić żeby działało, czy nie to nie wiem, dla mnie na pewno trudne ale nie jestem w tym specjalistą, niemniej zakładam że nie ma takiej rzeczy którą by ten kolo robił lepiej od sprawnie zaprogramowanej, tak jak napisałeś autonomicznej, tylnej części wozu.
@antykler: Nie wiem czy można, nie byłbym taki pewien. Dałoby się przewidzieć czy kierowca akurat skręca czy omija inne samochody? W pierwszym przypadku 'zarzuca' się tyłem, w drugim jedzie po linii skośnej. To jest jazda awaryjna a nie cywilna więc reguły też są inne.
Może w połączeniu z trasą wyznaczoną na mapie i GPS + czujniki. Ale co gdy trzeba zmienić trasę?
Komentarze (83)
najlepsze
źródło: comment_jLmEW0qMNE83iyC7CBdhNN1OLDNHP7F9.jpg
PobierzNa poniższym filmie widać po co takie skrętne wózki są potrzebne - być może udało by się uniknąć tego wypadku. Z drugiej strony to musi być cholernie stresująca robota.
@maqs7: Być może ma jakiś mały napęd do jazdy manewrowej podczas montażu ładunku.
- tylnym kierowcą drabiny.
- ok... proszę tu chwilę poczekać
[stłumiony okrzyk zza drzwi] - doktorze, szybko!
(⌒(oo)⌒)
PO DZIŚ dzień nie miałem pojęcia po #!$%@? to dam dodali... 22 lata w niewiedzy
Może w połączeniu z trasą wyznaczoną na mapie i GPS + czujniki. Ale co gdy trzeba zmienić trasę?
Bez sensu? Nie rozumiem.