Kilka dni temu Hatrans oficjalnie zrezygnował z budowy centrum logistycznego przy ulicy Pryncypalnej w Łodzi.
W maju 2013 roku firma Hatrans Logistics uruchomiła pierwsze połączenie na trasie Chengdu (w Chinach) – Łódź.
Hatrans snuł bardzo ambitne plany, które w ostatnim czasie w pewnym stopniu musiały zostać zmienione. Od pewnego czasu Hatrans dążył do utworzenia centrum logistycznego przy ulicy Pryncypalnej w Łodzi. W to miejsce z założenia miały przyjeżdżać pociągi bezpośrednio z Chin, dokładniej z terminalu w Chengdu i być rozładowywane. Następnie z Łodzi byłyby one rozdysponowane w kierunkach docelowych w Polsce i Europie Zachodniej. Byłoby to zatem kluczowe centrum logistyczne dla handlu na linii Unia Europejska – Chiny. Już grudniu ubiegłego roku w wywiadzie udzielonym Rynkowi Kolejowemu, prezes Hatransu Jacek Żąkowski oceniał szansę realizacji tego projektu na 50%, wskazując na powolny proces podejmowania decyzji. Kilka dni temu Hatrans oficjalnie zrezygnował z budowy centrum logistycznego przy ulicy Pryncypalnej w Łodzi.
Hatrans z wizji budowy węzła logistycznego dla pociągów z prowincji Syczuan (leży w niej miasto Chengdu) jednak nie rezygnuje. Firma szuka nowych terenów i jak przyznaje, w grę wchodzi również Bydgoszcz. Jak przyznaje bowiem we wspomnianym wywiadzie Jacek Żakowski z Hatransu, z perspektywy Chin, które są bardzo rozległym państwem, transport wewnętrzny nie jest zbyt opłacalny, dlatego bardziej racjonalne ekonomicznie może okazać się utworzenie niezależnych połączeń z Polską, czy Europą dla poszczególnych chińskich prowincji. Jak nie uda się z Syczuan, to podjęte działania mogą ułatwić nawiązanie współpracy logistycznej z inną prowincją, chociażby z Zhejiang, w której znajduje się miasto partnerskie Bydgoszczy Ningbo.
Co ma Bydgoszcz czego nie ma Łódź ?
Przede wszystkim Bydgoszcz leży na głównych drogach wodnych Europy E70 i E40, a przy takiej inwestycji znaczenie transportu rzecznego jest najważniejsze.
Następnym ważnym środkiem transportu jest transport kolejowy. Bydgoszcz, która leży również w miarę blisko portów morskich w Gdańsku i Gdyni. O bliską współpracę z tymi miastami oparta jest właściwie koncepcja bydgoskiego węzła multimodalnego, bowiem w Bydgoszczy łączą się linie kolejowe nr 131 i 201, które biegną bezpośrednio z obu portów.
Transport drogowy również jest istotny. Do Bydgoszczy aktualnie jest budowana Droga ekspresowa S5 która niedługo zostanie ukończona(część odcinków już istnieje), osiągnie docelowo długość około 365 km. Połączy Wrocław, Poznań, Gniezno, Bydgoszcz i Grudziądz. Zapewni połączenie autostrady A4, przez autostradę A8 z autostradą A1. Budowana jest również droga ekspresowa S10 o długości docelowej ok. 460 km ma za zadanie połączyć Warszawę ze Szczecinem i utworzyć ważną oś transportu drogowego pomiędzy Bydgoszczą i Toruniem.
W Bydgoszczy ma powstać port przeładowujący towary wiezione koleją i tirami a w przyszłości również łączący transport rzeczny. Taki port na wiślanym brzegu w bydgoskim Łęgnowie, należałoby nazwać raczej platformą multimodalną, czyli umożliwiającą przeładunek towarów wiezionych różnymi środkami transportu.
W stolicy województwa Kujawsko - pomorskiego jest rekordowe i najniższe bezrobocie w województwie i wynosi ono 4,2 % (stan na koniec września)
//tygodnikbydgoski.pl/wydarzenia/rekordowo-niskie-bezrobocie-w-bydgoszczy-4-2-proc-na-koniec-wrzesnia. Również ogromna ilość inwestycji przyciąga kolejnych inwestorów i nakręca lokalny rynek, możecie przejrzeć inwestycje na stronie
//www.bwb.info.pl/