@Tasde: Ja czytalem i nadal nie wiem dlaczego nie odszkodowania maja nie trafic do Polski. Jedynie domyslam sie ze dlateto ze nikt z Polski sie nie skarzyla ze zostal oszukany.
W ramach ugody sądowej z tamtejszymi kierowcami niemiecki koncern zobowiązał się wypłacić im odszkodowania i odkupić zmanipulowane auta. Po drugie, info o Polsce to bait na Januszy co by rękę se dali uciąć za informację, że Niemiec znowu Polaka bije a wystarczy odrobina logiki i czytania ze zrozumieniem, żeby wywnioskować, że Polacy tak samo jak i cała reszta Europy nie dostanie ani grosza bo VW u nas zobowiązał się do
Ani do Francji, ani to Włoch... tylko do USA. W Polsce tak samo jak w reszcze Europy jest możliwość 'naprawy' silnika - do czego raczej się nie namawia.
@botu kto by chciał - pojechać do serwisu aby mu zmienili soft - co pewnie wiąże się z obniżeniem mocy - bo w jaki sposób teraz dostosowują się do normy spalin.
Proponowałbym przyjrzeć się bliżej TDCi, CRDi i CDTi, bo jak się spojrzy na osiągi tych silników, to nie widać, żeby jakoś specjalnie odstawały od TDI. Wątpie, by reszta świata tak daleko wyprzedziła VAG, że Niemcy musieli się uciec do takiego oszustwa.
@sosen85: 4.0 TDI i 2.0 Bi-TDI to znikoma część rynku większość sprzedawanych to zwykłe 2.0 TDI które w stosunku chociażby do 2.0 HDI są moim subiektywnym zdaniem gorszym silnikiem @prawde_powiadam_Wam: Odstawać bardzo nie odstają ale pewnie wykres momentu obrotowego i mocy mają gorzsy niż "ulepszone" TDI. VW chciał być przed wszystkimi o krok więc uciekł się do oszustwa, a tak na prawdę to TDI jest po prostu zwykłym, dobrym dieslem
@prawde_powiadam_Wam: Niestety tak. W normie w USA jest jawnie powiedziane że nie może być defeat device. W normie EU nie ma tego jawnie powiedziane, i jest też powiedziane że w "szczególnych" warunkach pracy pojazd moze normy nie spełniać. Brak oczywiście precyzyjnego określenia czym te "szczególne" warunki są, wiec wedle producenta w warunakch rzeczywistej jazdy występują warunki "szczególne"....
Mnie ta afera silnikowa w vw wkurzyla do tego stopnia, ze nie kupie niemieckiego auta (i skody, seata), chocby za pol ceny sprzedawali. Nie chodzi tu o pomoc czy nie pomoc, tylko ze cwaniaki narzucaja normy, ktorych nie przestrzegaja a firmy spoza ue musza je przestrzegac a po drugie nakladaja clo na auta spoza ue. Ok, to jest w interesie niemcow ale clo na auta na pewnk nie jest w i teresie
Tytuł jest oczywiście manipulacją, bo nie jesteśmy jakoś szczególnie wyróżnieni. Odszkodowania dotyczą tylko USA i nikt w całej Europie nie dostanie ani grosza. A to dlatego że norma europejska wcale nie została naruszona.
Komentarze (68)
najlepsze
W ramach ugody sądowej z tamtejszymi kierowcami niemiecki koncern zobowiązał się wypłacić im odszkodowania i odkupić zmanipulowane auta.
Po drugie, info o Polsce to bait na Januszy co by rękę se dali uciąć za informację, że Niemiec znowu Polaka bije a wystarczy odrobina logiki i czytania ze zrozumieniem, żeby wywnioskować, że Polacy tak samo jak i cała reszta Europy nie dostanie ani grosza bo VW u nas zobowiązał się do
http://www.reuters.com/article/legal-uk-volkswagen-emissions/vws-dieselgate-bill-hits-30-bln-after-another-charge-idUSKCN1C4271
Nie zaczynaj proszę znowu z Jezusem narodów...
@prawde_powiadam_Wam: Odstawać bardzo nie odstają ale pewnie wykres momentu obrotowego i mocy mają gorzsy niż "ulepszone" TDI. VW chciał być przed wszystkimi o krok więc uciekł się do oszustwa, a tak na prawdę to TDI jest po prostu zwykłym, dobrym dieslem
@sosen85: Ja tam trzymam się koreańskich aut i odpukać, na razie bez rdzy i afer. Ciekawe na jak długo ( ͡° ͜ʖ ͡°)