Continental wymyślił koło od nowa
Hamulce zostały zintegrowane z felgą, dzięki czemu można było zastosować większe tarcze, a klocki zamontować od środka. Zapewnia to lepszą skuteczność hamowania, niższą masę, lepsze chłodzenie i trwałość - pomimo że tarcze są wykonane z aluminium - ma wystarczyć na cały okres eksploatacji samochodu.
j.....i z- #
- #
- #
- #
- #
- 165
Komentarze (165)
najlepsze
https://c2.staticflickr.com/2/1606/23715636743_d20262bff6_b.jpg
Tymczasem w motocyklach odwrócone tarcze też są od dłuższego czasu, przykładowo Buell takie:
http://www.roadracingcore.com/it/wp-content/uploads/2013/12/hero-motocorp-erik-buell-racing-EBR-1190RS-04.jpg
Wad dla modułowych kół za bardzo nie widzę, ale dla odwróconych tarczowych hamulców owszem. Większa podatność na brud, w szczególności zimą. No i jak w rowerze z hamulcami szczękowymi, w razie uszkodzenia koła powierzchnia odpowiedzialna za hamowanie również ulega uszkodzeniu.
Chyba, że są powlekane.
Ja rozumiem, ze innowacyjne jest to, że większa warstwa cierna i takie tam. Zastanawiam się tylko w jaki sposób to rewolucyjne, skoro obecnie drogę hamowania skraca się poprzez systemy korygujące siłę hamowania..
Nigdy w życiu. Nikomu nie jest to na rękę i nigdy nie będzie, przynajmniej w tej karuzeli, w której żyjemy. Wiesz ilu ludzi straciłoby pracę gdyby takie rzeczy były długowieczne? ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Czyli tam, gdzie hamulce są znacznie rzadziej używane (bardziej narażone na korozję tarcze) i liczy się każdy gram wciąż. Cena i trwałość pewnie do zwykłego auta skazują te rozwiązania na porażkę.
Komentarz usunięty przez moderatora