@StaraSzopa komory sa chyba tylko po to by nie powstawala fala przy naglych skretach co mogolby spowodować bujanie pojazdu a w konsekwencji przewrocenie.
Sa cysterny wielo komorowe, a sa cysterny jedno komorowe z tz falochronami. Pierwsze sluza zwykle do przewozu kilku rodzaji substancji, a drugie dzieki falochronom mozna ladowac praktycznie w dowolnym stopniu napelnienia, poniewaz ze wzgledu na poruszanie sie cieczy w srodku cysterny przepisy ADR okreslaja stopien napelnienia takiej cysterny w zakresie - ponizej 20% lub powyzej 80%, ze wzgledow bezpieczenstwa prowadzenia takiego zestawu nie mozna ladowac pomiedzy
Ostatnim nowym zabezpieczeniem jest ukosowanie do wewnatrz zbiornika i nakladki nosne z innym przodem. Dziala to w ten sposob, ze baniak podczas kolizji kolejowej ma odpasc od podwozia aby nie ilegl rozszczelnieniu
Komentarze (42)
najlepsze
Pisze o cysternach drogowych.
Sa cysterny wielo komorowe, a sa cysterny jedno komorowe z tz falochronami. Pierwsze sluza zwykle do przewozu kilku rodzaji substancji, a drugie dzieki falochronom mozna ladowac praktycznie w dowolnym stopniu napelnienia, poniewaz ze wzgledu na poruszanie sie cieczy w srodku cysterny przepisy ADR okreslaja stopien napelnienia takiej cysterny w zakresie - ponizej 20% lub powyzej 80%, ze wzgledow bezpieczenstwa prowadzenia takiego zestawu nie mozna ladowac pomiedzy
źródło: comment_3idC1go1ekKMJLhtePfSNr92ft0abHtN.jpg
Pobierzźródło: comment_BgMw5FS3JluFkwx2r9Yxco4fesxptiSe.gif
Pobierz