Jako ciekawostkę dodam że przy pasach do lądowania montowane są specjalne światła które wskazują pilotowi czy znajduje się za wysoko, za nisko lub idealnie na ścieżce schodzenia samolotu, w pełni analogowe i niezawodne rozwiązanie ( ͡°͜ʖ͡°) Widać to na filmie :)
Mimo ze robi to wrazenie i mam pelen podziw do pilotow (chociaz to praca jak kazda inna i pewnie kazdy po odpowiednim przeszkoleniu sobie da rade), to mam szczera nadzieje, ze doczekamy czasow gdy systemy i komputery beda tak zaawansowane, ze ladowanie bedzie odbywac sie automatycznie
@Coolek: samoloty już potrafią same lądować i wyhamować nie potrafią jeszcze same kołować do bramki, ponieważ jak na razie brak wystarczającej infrastruktury, ale plany już są :D na upartego jedyne czynności, które musi zrobić pilot (w dużym uproszczeniu) to kołowanie do pasa, start, zaraz po starcie przejście na autopilota i wyłączenie go dopiero po wyhamowaniu na lotnisku docelowym i jak już wspomniałem kołowanie na miejsce postoju, więc praktycznie ~97% lotu może
@putli: Większość błędów to niestety błędy człowieka. Człowiek sprawdza się w sytuacjach awaryjnych, tam gdzie trzeba improwizować. Tak gdzie potrzebna jest rutyna - maszyna jest niezastąpiona.
Gdyby człowiekowi sprzed tysiąca lat pokazać urywek tego filmiku, nie uwierzyłby, że to ta sama planeta i ci sami ludzie. Wyobraźcie sobie co będzie za tysiąc lat.
@Cyjanek_i_Szczescie: ehh... bardzo stary żart :) "retard retard retard", komputer przypomina pilotowi, żeby tuż przy przyziemieniu "opuźnił/zwolnił" przepustnicę do zera. Mimo, iż pilot i tak to wie, ze względów bezpieczeństwa komputer musi mu przypomnieć. Tak jest przy każdym lądowaniu.
Komentarze (75)
najlepsze
Co to sztuczna inteligencja, to ja nie wiem...
A tutaj w dzień: https://youtu.be/wz1mKIpQU34?t=341 (。◕‿‿◕。)
https://www.youtube.com/watch?v=OpA3ORYlgGs
Komentarz usunięty przez moderatora
nie potrafią jeszcze same kołować do bramki, ponieważ jak na razie brak wystarczającej infrastruktury, ale plany już są :D
na upartego jedyne czynności, które musi zrobić pilot (w dużym uproszczeniu) to kołowanie do pasa, start, zaraz po starcie przejście na autopilota i wyłączenie go dopiero po wyhamowaniu na lotnisku docelowym i jak już wspomniałem kołowanie na miejsce postoju, więc praktycznie ~97% lotu może