kto jest dowódcą/głównym pilotem w samolocie na tym filmie? myślałem, że główny pilot siedzi z lewej strony (patrząc od tyłu) ale ten wykonuje polecenia pilota z prawej. czy to bez różnicy? po za tym gość z lewej jest starszy, może uczy młodego?
@gilotyniarz Przed każdym lotem piloci dzielą się zadaniami na pilot flying i pilot monitoring. Ten drugi czyta checklisty, rozmawia z ATC itp. Dowódcą jest zawsze kapitan (po lewej) i on zawsze może przejąć kontrolę ( ͡°͜ʖ͡°)
@gilotyniarz: do komentarza wyzej nalezy dodac ze kapitan nikogo nie uczy, w wiekszosci przypadkow, kapitan i pierwszy oficer maja takie same uprawnienia (w sensie licencje, type rating i tym podobne), z ta roznica ze przewaznie (chociaz to nie jest regula), kapitan ma wylatane wiecej godzin, a co za tym idzie wieksze doswiadczenie i lepsze umiejetnosci
Z zawodem pilota jest trochę tak jak z zawodem aktora porno: gdy włączymy sobie zajawkę na yt czy innym tube, to fajnie by się było wcielić w rolę chociaż na chwilę. Ale gdy uświadomić sobie, że to jest niełatwy zawód z dużą ilością rutyny, to jakoś przechodzi ochota na bycie pilotem lub aktorem.
@birus: Coś w tym jest. Gdy jednak oglądam filmiki różnych pilotów, to każdy z nich mówił, że nie zamienił by tego zawodu na żaden inny. Mimo iż rutynowe są procedury, to jednak każdy lot jest inny i do każdego trzeba się przygotować. Nie mówie już o sytuacjach awaryjnych :) Jest też dużo popierkowej roboty i powtarzalnych procedur podczas każdego lotu. Za to darmowe hotele w różnych miastach w czasie przerwy na
nie wiedziałem, że to tak wygląda, więc rozbawiło: gość daje komendę 'landing checklist' i drugi wyciąga cchecklistę na jakimś zwitku papieru i sprawdzają
@miliardwrozumie: ano, w wiekszosci samolotow tak to wyglada, ale np A380, A350, 777, 787, 747-8 i generalnie wszystkie stosunkowo nowe samoloty maja 'wbudowane' checklisty. Nawet ten A320 ma cos na wzor checklisty przed startem, na ECAMie (srodkowym wyswietlaczu) przed startem pojawiaja sie najwazniejsze rzeczy i jesli ktoras z nich (klapy, spoilery, autobrake) nie sa odpowiednio ustawione, to po zwiekszeniu ciagu wlacza sie alarm i mila cyfrowa pani mowi np. 'takeoff, flaps'
moj ziom nauczyl sie na tym latac i ladowac samolotem. Teraz prowadzi boeinga. Troche wybulil za kursy i licencje ale dal rade.Zarabia cos kolo 20k na miesiac
@OzaweNakashi a jest mnóstwo osób które wydało kasę na szkolenia (pareset tys zł) i pracy nie znalazło. Po paru latach licencje straciły ważność i wszystko jak krew w piach.
Komentarze (75)
najlepsze
Komentarz usunięty przez moderatora
Komentarz usunięty przez moderatora