Zabawnie to wygląda, gdzie większość konkurentów ma zapewne więcej mocy, lepsze opony (z tyłu) itd. Ale to Tesla przyspiesza idealnie na granicy tarcia statycznego i krótko mówiąc #!$%@? ich matematycznie. Wszystkie serie D, w trybie ludicrous przyspieszają na tyle na ile pozwala przyczepność, aż do momentu kiedy brakuje momentu na kołach. P100D ma silniki które są w stanie zapewnić 1000KM w krótkim czasie, ale są ograniczane elektronicznie.
@chwilowynick: @ZostaneMistrzem: Tesla ma ułatwione zadanie jeśli chodzi o matematykę - maks. moment obrotowy ma w skromnym zakresie 0 - 7000 obr/min ;]
@offtza: @ZostaneMistrzem: Generalnie wyścigi na 1/4 lub 1/8 mili wyglądają tak: -Tor jest przygotowany, nagumowany i pokryty specjalnym glutem, "traction compound", dosłownie klei się, Kuboty by zostały na torze ( ͡°͜ʖ͡°) -Samochody mają hydrauliczne skrzynie biegów na bazie skrzyń automatycznych (właściwie to "automat" pozbawiony automatyki, zamiast tego ma tzw. manual valve body i sterowany dźwignią przez kierowcę), które pozwalają na ciągłe przeniesienie mocy bez mocnych szarpnięć zrywających trakcje, oraz takie funkcje jak zablokowanie skrzyni przez wbicie jednocześnie biegu pierwszego i wstecznego (trans brake). Często mają tylko 3 (TH400) lub nawet 2 biegi (Powerglide albo TH400 bez jednego biegu) i są zbudowane na bazie skrzyń GM z lat.... pięćdziesiątych i 60-tych (rynek jest taki, że można złożyć taką skrzynię bez udziału oryginalnych części i wytrzymującą grubo ponad 1000KM) -Sprzęgła hydrokinetyczne o wysokim poślizgu (np. stall na poziomie 5000rpm) w połączeniu ze zblokowaną skrzynią pozwalają na rozkręcenie silnika na obroty momentu maksymalnego, nabicie doładowania, itp. i start polega na trzymaniu gazu w podłodze i wyłączeniu trans brake w odpowiednim momencie (potem trzeba recznie zmieniać biegi. Dwa razy , albo tylko jeden raz ( ͡°͜ʖ͡°) ) -Zawieszenie aut projektuje się tak, by odpowiednio się uginało, najlepiej jak przednie koła są na granicy oderwania się od ziemi, albo nawet na chwile się od niej oderwą - To oznacza, że cała masa auta dociska tylną oś do jezdni i przykłada się do przyczepności -Palenie gumy (w celu rozgrzania opon) jest możliwe, bo a)
@ErikSkurveson: gruby twierdził, że kierowca Tesli specjalnie chciał startować z prawego pasa, bo wiedział, że na lewym jest woda. Gruby chciał rewanżu ze zmianą stron. Z tego co widziałem na jego kanale YT, to ten od Tesli zawsze chce startować z prawego pasa i z każdym przeciwnikiem umawia się, że "jako że ty masz stuningowane auto, a ja mam stockowe, to pozwól mi wybrać prawy pas"
@enron: może wyrobił sobie powtarzalność i daje mu to lepszy czas reakcji. Albo ma poustawiane kamerki gopro na siedzeniu pasażera i chce, żeby było widać samochód rywala w szybie kierowcy.
To juz nie to, nie licza sie jakies umiejetnosci w ruszaniu autem, w zmianie biegu w odpowiednim momencie, to nie zabawa, to odgorne spisanie na straty na tym odcinku aut spalinowych ulicznych
Komentarze (135)
najlepsze
Wszystkie serie D, w trybie ludicrous przyspieszają na tyle na ile pozwala przyczepność, aż do momentu kiedy brakuje momentu na kołach. P100D ma silniki które są w stanie zapewnić 1000KM w krótkim czasie, ale są ograniczane elektronicznie.
źródło: comment_HGXOHpzOi7mNmTkIeo0TFo2S6YVmcPls.jpg
PobierzTesla ma ułatwione zadanie jeśli chodzi o matematykę - maks. moment obrotowy ma w skromnym zakresie 0 - 7000 obr/min ;]
-Tor jest przygotowany, nagumowany i pokryty specjalnym glutem, "traction compound", dosłownie klei się, Kuboty by zostały na torze ( ͡° ͜ʖ ͡°)
-Samochody mają hydrauliczne skrzynie biegów na bazie skrzyń automatycznych (właściwie to "automat" pozbawiony automatyki, zamiast tego ma tzw. manual valve body i sterowany dźwignią przez kierowcę), które pozwalają na ciągłe przeniesienie mocy bez mocnych szarpnięć zrywających trakcje, oraz takie funkcje jak zablokowanie skrzyni przez wbicie jednocześnie biegu pierwszego i wstecznego (trans brake). Często mają tylko 3 (TH400) lub nawet 2 biegi (Powerglide albo TH400 bez jednego biegu) i są zbudowane na bazie skrzyń GM z lat.... pięćdziesiątych i 60-tych (rynek jest taki, że można złożyć taką skrzynię bez udziału oryginalnych części i wytrzymującą grubo ponad 1000KM)
-Sprzęgła hydrokinetyczne o wysokim poślizgu (np. stall na poziomie 5000rpm) w połączeniu ze zblokowaną skrzynią pozwalają na rozkręcenie silnika na obroty momentu maksymalnego, nabicie doładowania, itp. i start polega na trzymaniu gazu w podłodze i wyłączeniu trans brake w odpowiednim momencie (potem trzeba recznie zmieniać biegi. Dwa razy , albo tylko jeden raz ( ͡° ͜ʖ ͡°) )
-Zawieszenie aut projektuje się tak, by odpowiednio się uginało, najlepiej jak przednie koła są na granicy oderwania się od ziemi, albo nawet na chwile się od niej oderwą - To oznacza, że cała masa auta dociska tylną oś do jezdni i przykłada się do przyczepności
-Palenie gumy (w celu rozgrzania opon) jest możliwe, bo a)
źródło: comment_ERdcSBGZoe7zUsW3EAAYPmGAvVKfNFVW.jpg
Pobierz@enron: może wyrobił sobie powtarzalność i daje mu to lepszy czas reakcji. Albo ma poustawiane kamerki gopro na siedzeniu pasażera i chce, żeby było widać samochód rywala w szybie kierowcy.
https://youtu.be/DRLElJM3Bk8?t=21 :)
sądze ,że z tą maszyna mógłby mieć rowne szanse ,ale tylko i wylacznie na pierwszych 100 m