Zaawansowane symulacje fizyki
Demonstracja zaawansowanych sposobów generowania fizyki cząstek, płynów i gazów. Za kilka lat do zobaczenia w grach :)
![kamilzierke](https://wykop.pl/cdn/c3397992/kamilzierke_7iWZ1hLZ8Y,q52.jpg)
- #
- #
- #
- #
- #
- 85
- Odpowiedz
Demonstracja zaawansowanych sposobów generowania fizyki cząstek, płynów i gazów. Za kilka lat do zobaczenia w grach :)
Komentarze (85)
najlepsze
Owszem, postęp jest dość dynamiczny. Jednak co innego wyrenderowane demo, a co innego takie efekty osadzone w grze.
@Awganowicz: Dokładnie, te pluginy są rozwijane od kilkunastu lat. Przykładowo taki realflow do symulacji wody itd to za rok ma 20 lat :P Sam się nim bawiłem niecałe 10 lat temu. Taki minutowy render to od kilka do kilkanaście dni renderowania, jeszcze zależny od rozdzielczości i potrzebnych obliczeń.
Szybko na takie efekty
Owszem, jakieś pojedyncze efekty, w wysokobudżetowych i nielicznych grach, pewnie będą się pojawiać, ale żeby powszechnie i gęsto w ciągu kilku lat - totalnie bez szans.
Można nawet jako tako porównać Wieśka 1 (rok 2007) i Wiesia 3 (2015) - 8 lat różnicy.
Jest wszystkiego więcej, ładniej, bogaciej, ale czy tam jest jakaś fizyczna rewolucja? Zupełnie nie. Tym bardziej fizyka jakichś cząstek. Chociaż zdaję sobie sprawę, że Wiesiek to głównie gra fabularna itd, ale jednak - jeśli byłaby możliwość zamieszania czegoś z podobnym efektami, to na pewno by to wykorzystali, w końcu przy każdej okazji chwalili się grafiką jak tylko mogli.
@s1720nk: W Bad Company 2 zniszczalny byl praktycznie kazdy budynek. Waliles w sciane z granatnika/rakiety/dzialka pojazdu a ta wybuchala, jak bylo zniszczonych odpowiednio duzo scian to wlaczala sie animacja runiecia budynku, a jak ktos byl w srodku to ginal.
Nie bylo to mega realistyczne, bo
Chyba za kilkanaście, jak nie kilkadzięsiąt ( ͡° ʖ̯ ͡°)
Nie wiem kto daje minusy ale jak się dogrzebie do filmów z prezentacji fizyki i innych możliwości "przyszłości" sprzed ok 10 lat to można stwierdzić, że dzisiaj właśnie to mamy w (nawet tanich) grach. Chodzi głównie o fizykę i efekty cząsteczkowe - czyli rzeczy, które zżerają najwięcej mocy obliczeniowej. Tekstury i rozdzielczość można pominąć bo to po prostu rzeczy, które dostosowuje