/tldr
Polkomtel - czyli Plus GSM - włącza bez wiedzy czy zgody klienta usługi GPRS pobierając za nie nawet kilkutysięczne opłaty
A szczegółowo:
Ze swoim różowym chcieliśmy dokonać cesji usług telekomunikacyjnych w Polkomtelu (jeden numer) z mojej firmy na jej firmę. Pech chciał, że robiliśmy to ostatniego dnia obowiązywania umowy i w punkcie Plusa (Tesco, ul. Górczewska 218) stwierdzono, że nie ma możliwości realizacji tego na dotychczasowych warunkach. Możliwość taka (podobno) byłaby gdybyśmy zrobili to dzień wcześniej. Pracownik zaproponował nam abonament 800 min wymienne na 800 SMS i jednocześnie uprzedził, że internet w tym pakiecie działa po GPRS'ie i jest horrendalnie drogi. Pracownik powiedział, że najlepszym sposobem będzie jeśli uruchomi odpowiednie zlecenie i internet zostanie (na wszelki wypadek)
wyłączony od razu - tak, aby nie było sytuacji, że przegapimy moment cesji i po jej dokonaniu automatycznie zaczęłoby się "naliczanie" opłat za GPRS już na firmie różowego. W związku z tym poprosiliśmy o jego wyłączenie, co też zostało przez pracownika zrobione (potwierdzeniem jest to, że usługi internetowe w tym momencie przestały działać na telefonie). W swojej świętej naiwności nie wyłączyłem danych komórkowych w tle. Dzień lub dwa później otrzymałem SMS, że cesja została dokonana. Usługi internetowe dalej nie działały - tak jak Bóg przykazał. Wyjechaliśmy na kilka dni do rodziny nad morze i mniej więcej po tygodniu od momentu dokonania cesji zauważyłem, że koło nazwy Plus w telefonie pojawił się znowu napis LTE. Zaskoczyło mnie to, ale dane komórkowe wyłączyłem dopiero po około 2 godzinach od dostrzeżenia tego faktu. A około 7 dni później otrzymaliśmy pierwszy rachunek z Polkomtela na firmę różowego opiewający na kwotę 321 zł (podkreślam: za około 2h włączonego internetu w tle).
Byłem przekonany, że to niedopatrzenie ze strony Polkomtela i natychmiast złożyliśmy stosowną reklamację:
Odpowiedź przyszła natychmiast, jednak byłą to standardowa formułka:
Kilka godzin później poproszono o uszczegółowienie:
Na które niezwłocznie odpowiedzieliśmy:
Tu znowu standardowa formułka:
Oraz informacja o przekazaniu reklamacji do odpowiedniego działu w Polkomtelu:
A chwilę później - gotowa odpowiedź z Działu Reklamacji Polkomtel:
Nie wierzyliśmy własnym oczom. Polkomtel okrada swoich klientów w białych rękawiczkach!
Nie ważne jest to co piszesz czy mówisz, nie ważne jest to, co potwierdza ich pracownik w salonie.
Ważne jest to że musisz zapłacić Polkomtelowi, sieci Plus za coś czego nigdy nie zamówiłeś!
Jedyne co pozytywne - to fakt, że odnotowałem i szybko wyłączyłem korzystanie z sieci komórkowej w telefonie. Gdybym tego nie zrobił - jak pewnie robi większość mniej świadomych osób - rachunek byłby niebotyczny.
Na nic nie zdały się kolejne próby odwołania (przyznaję, że w ostatniej troszkę puściły nam już nerwy):
Do dnia dzisiejszego, mimo odwołania wysyłanego zarówno na adres Działu Reklamacji czy Bok'u Polkomtela - brak jest jakiejkolwiek odpowiedzi.
Będziemy wdzięczni za Wasze sugestie w tej sprawie i za jej nagłośnienie.
Wydaje nam się, że warto aby trafiło szerzej.
Komentarze (178)
najlepsze
Generalnie Solorz #!$%@? zrobił w Plusie, który przy konkurencji jest słaby. Nie ma wow ofert ani no limit w abonamencie czy też w Mixie. Powoli czekam na koniec doładowań, lub możliwość przedwczesnego zerwania umowy bez płacenia kary (jakby coś #!$%@? po całej lini) i przechodzę do
Komentarz usunięty przez moderatora
Komentarz usunięty przez moderatora
http://www.njumobile.pl/oferta/nju-z-rachunkiem
To zamiast 39gb dostaniesz 60
lub zamiast 39gb 30, ale za 10zł mniej, 38 zamiast 48.
Staż wynikający z im dłużej tym lepiej zostaje.
Jeżdżąc do Szwajcarii w delegację kupiłem sobie Plus na kartę, bo mają najlepsze pakiety internetu w Szwajcarii (pakiety euroatlantyckie jakby kogoś interesowało). Pewnego pieknęgo dnia idąc do biura musiałem skorzystać z internetu (sprawdziłem więc jak tam mój pakiet i widziałem że zostało 30MB więc dokupiłem następny - otrzymałem potwierdzenie, kasa pobrana itp). Wychodząc z biura na spotkanie z klientem (jakieś 5h później) i sprawdzając rozkład
źródło: comment_kvwNk9f2W8LYDmZ6bA8bUUtxDQn8UKd5.jpg
PobierzSpróbuj zrobić taką sztuczkę:
1. Zadzwoń do kogoś
2. W czasie rozmowy, włącz pakiet
3. Porozmawiaj jeszcze trochę.
Pakiet włączony w czasie rozmowy nie będzie wykorzystany do rozliczenia rozmowy, która rozpoczęła się, zanim został zakupiony. Tak samo jest z internetem, bo internet to
@noofaq: No kurde cały Plus. #gimbynieznajo daaawno temu jak się korzystało z simplusa, taktaka i pop-a to właśnie ten pierwszy jako jedyny, po doładowaniu konta "zdrapką" z kiosku, wymagał wyłączenia / włączenia telefonu żeby pojawiło się saldo.