Fajnie popatrzeć na dobrze zrobioną pracę ale wydaje mi się że starą studzienkę można było łatwo, tanio i dość dobrze naprawić tak aby właz nie pracował pod przejeżdżającymi samochodami. Wystarczyłoby wykonać z poliuretanu coś na kształt tulei/obręczy włazu i odpowiednio dopasować do studzienki. Właz siedziałby sztywno a problemu z późniejszym jego wyjęciem też by nie było.
aby właz nie pracował pod przejeżdżającymi samochodami. Wystarczyłoby wykonać z poliuretanu coś na kształt tulei/obręczy włazu i odpowiednio dopasować do studzienki. Właz siedziałby sztywno a problemu z późniejszym jego wyjęciem też by nie było.
@megawatt: Całkiem dobre rozwiązanie. Ciekaw jestem jak ta masa zachowuje się w warunkach mocno zimowych - duży mróz, chemia itp. Przy okazji wrzucenia do googla Antikalpper pojawiły się takie podkładki czy pierścienie jakie miałem na myśli. Jedna sztuka po 4,40 euro.
@krzysztof-kantoch-5 szybciej tam się naprawia wyrwy i doły wycinając po szerokości cały pas jezdni, a żeby usunąć defekt i zapobiec ponownemu powstawaniu po 10m długości drogi ( ͡°͜ʖ͡°)
Zapraszam na ulicę Starowiejską w Siedlcach #siedlce którą setki osób codziennie jadą i wracają z pracy. Każda studzienka albo wystaje albo jest zapadnięta. Do tego projektant idiota za PRL (o budowlańcach z tamtego okresu szkoda gadać) nie zaprojektował ich w osi ulicy tylko jak popadnie w pasach ruchu.
@Xaveri: Zapraszam do obejrzenia map np informacyjnych i znajdź miejsce w ulicy "w osi". W miastach jest tak ciasno w ulicach z infrastrukturą, że dobrze że w ogóle da się czasem coś zmieścić. Co do wykonania - wszystkie zgodnie z technologią powinny być ok - ale różnie wychodzi bo "cena wygrywa" ;) Dodatkowo przeładowane samochody ciężarowe też swoje robią. W budownictwie wszystko ma swoje wartości graniczne wytrzymałości - na co też
Jak to widzę to chętnie dopłaciłbym 2 PLN miesięcznie w podatkach do tego, żeby każda studzienka naprawiana była tak jak ta niemiecka. Nie musiałbym jeździć slalomem do roboty i w sumie oszczędziłbym 2 PLN miesięcznie. Ale wiem że jakbym w PL przeznaczył 2 PLN na te fajne studzienki to dwa pińdziesiont #!$%@?łby aparat represji i byłbym w plecy.
@donpedro84: Za 2 PLN miesięcznie w podatkach to byś gówno dostał a nie porządne studzienki. To byłoby jakieś 200 milionów rocznie na całą Polskę. Zakładając, że taka studzienka swoje kosztuje (załóżmy optymistycznie 2000 euro) daje to 25 tysięcy "superstudzienek" na rok.
Nawet jednego miasta średniej wielkości byś nie obsłużył za te twoje 2 złote w podatkach.
Bardzo fajna sprawa :) Szkoda, że u nas tak nie naprawiaja. *U nas jedziesz samochodem dajmy na to ulica Dąbrowskiego i czy prawy czy lewy pas jest jeb! Jeb! Jeb! Na zakręcie też jeb! A później człowiek musi zmieniać końcówki drążków, tuleje itd itp
1. Tragicznie prymitywna metoda 2. Polskie rozwiązania są lata świetlne dalej 3. Taka studzienka w Pl to stan bdb - priorytet wymiany mają takie, na których w dacii logan urywa się wahacz.
Komentarze (143)
najlepsze
@tylkoczytam: @antykler: przecież są rozwiązania: http://else.pl/articles/akcesoria_kanalizacyjne_masa_antiklapper
Co do wykonania - wszystkie zgodnie z technologią powinny być ok - ale różnie wychodzi bo "cena wygrywa" ;) Dodatkowo przeładowane samochody ciężarowe też swoje robią.
W budownictwie wszystko ma swoje wartości graniczne wytrzymałości - na co też
@donpedro84: Za 2 PLN miesięcznie w podatkach to byś gówno dostał a nie porządne studzienki. To byłoby jakieś 200 milionów rocznie na całą Polskę. Zakładając, że taka studzienka swoje kosztuje (załóżmy optymistycznie 2000 euro) daje to 25 tysięcy "superstudzienek" na rok.
Nawet jednego miasta średniej wielkości byś nie obsłużył za te twoje 2 złote w podatkach.
@UowcaTroli: A nie można ustawić kilkunastototonowego auta na jezdni obok chodnika i serwisować studnię?
*#rzeszow
Wzięliby się dalej za robotę, jakby spadł deszcz i stałaby woda w dziurze. ( ͡º ͜ʖ͡º)
2. Polskie rozwiązania są lata świetlne dalej
3. Taka studzienka w Pl to stan bdb - priorytet wymiany mają takie, na których w dacii logan urywa się wahacz.