@pan_alternator: To ja jeszcze dorzucę, że wartości wyznaczane są w oparciu o biegun magnetyczny, więc zdarza się, że trzeba je korygować. W USA nie ma wiodącego zera w oznaczeniach.
@Kotel_: A jeśli jest >3 w tym samym kierunku, to "obraca" się je (tylko w oznaczeniu) o 10 stopni (np. 8L, 8R, 9L, 9R)
Dla ciekawych dodam, że w Polsce i w większej części Europy buduje się pasy o kierunkach zbliżonych do 090 i 270, czyli wschód-zachód. Robi się tak ze względu na najczęstsze kierunki wiatrów wiejących w tej części świata.
Np: Lot czarterem bedzie miał numer FT800, statkiem z numerem T7-SCR na pasie 30. Pilot po otrzymaniu z wieży danych o pogodzie, pasie rozbiegowym, lotnisku docelowym, zgłosi do wieży : Tango Seven Sierra Charlie Romio ready to departure at three zero, over.
@Stivo75: no lotnisko docelowe to raczej poda wieży (a właściwie złoży w planie lotu...) pas rozbiegowy? to nie autostrada - jak już to z GND dostanie instrukcje taxi ;)
Komentarze (81)
najlepsze
z jednej będzie to no. 36 - północ, z drugiej 18 - południe
W USA nie ma wiodącego zera w oznaczeniach.
@Kotel_: A jeśli jest >3 w tym samym kierunku, to "obraca" się je (tylko w oznaczeniu) o 10 stopni (np. 8L, 8R, 9L, 9R)
Buehehe...
@RobertKowalski
@zwirz
W filmie jest o tym mowa, co 5 lat następuje sprawdzenie i liczby mogą być zmienione
Komentarz usunięty przez moderatora
Np: Lot czarterem bedzie miał numer FT800, statkiem z numerem T7-SCR na pasie 30. Pilot po otrzymaniu z wieży danych o pogodzie, pasie rozbiegowym, lotnisku docelowym, zgłosi do wieży : Tango Seven Sierra Charlie Romio ready to departure at three zero, over.
Tak to wygląda w skrócie ( ͡° ͜ʖ ͡°)