ajk pierwszy raz pisałem snake w ramach #naukaprogramowania to zajęło mi to +- 2mc(spędzając może 5h z kodem tygodniowo) teraz myślę że uwinął bym się w godzinkę może 40 min, bo wszystkie problemy jakie napotkałem przy pisaniu tej gry, wiem mniej więcej jak efektywnie rozwiązać.
Ale fajnie byłoby się tego nauczyć, wszystkich linijek kodu łącznie z tym kopiowaniem i wklejaniem w sublime, żeby imponowac kucom przy porannej kawie.
Wierzę, że nie przepisywał ale nie wierzę, że robi to pierwszy raz ( ͡°͜ʖ͡°). Pierwsze podejście do problemu zawsze jest czasochłonne i jeżeli jest to faktycznie jego pierwsze podejście to albo serio jest geniuszem albo wcześniej poczytał jak ten kod napisać.
I mam takie samo zdanie jak @rekoj - aplikacje, które wcześniej mi zajmowały miesiące dziś bym zrobił w kilka dni. Trochę jak kostka rubika -
@dregdreg: Ogon też jest banalny, bo to poprzednia pozycja z rosnącym identyfikatorem, jak identyfikator przekroczy zmienną "długość węża", punkt znika.
@srogie_zaskoczenie: w sumie nawet nie ma dużo tego kodu do zapamiętania, więc jak ktoś chce błysnąć w towarzystwie i z pamięci napisać grę na oczach widowni to droga wolna :P
@slx2000: To zasługa matematyki - twój film pokazuje wariacje na temat fraktali Sierpińskiego - proste opisy tworzące ciekawe efekty.
A znasz to z filmiku poniżej?
Opisuje się jednym równaniem rekurencyjnym: z[n+1] = z[n]^2+p, przy z[0] = 0
Żeby otrzymać obrazek z filmiku trzeba podstawić współrzędne zespolone każdego piksela pod p we wzorze i liczyć w kółko (im więcej razy się to zrobi tym więcej detali będzie miał obrazek) wartość bezwzględną kolejnych
#coolstory Pamiętam jak przepisałem węża (wążżżżżżżżż) z Bajtka i to było strasznie słabe, bo przeglądanie tablicy z ogonem w Atari Basic było bardzo wolne i im wąż był dłuższy tym większe miał lagi, tak że w pewnym momencie nie dało się grać. Spać nie mogłem, tak myślałem, jak to rozwiązać i wymyśliłem! To było moje pierwsze takie informatyczne olśnienie, kiedy miałem ~10 lat. Wymyśliłam rozwiązanie o złożoności O(1) (chociaż wtedy nie wiedziałem,
@ZnudzonyMuchacho: Karimba to taki instrument oparty o skale, tzn czego nie nacisniesz to brzmi dobrze - czesto wykorzystywana przez ulicznych kuglarzy, bo kazdy brzmi na tym jak profesjonalista. A to tutaj to raczej konkurs na szybkie pisanie z pamieci niż jakaś gruba programistyczna rozkimna. Pozatym mowienie o javascript/DOM no framework to lekkie niedopowiedzenie - bo przegladarkowe API to jeden olbrzymi framework, ktory ma juz timery i rysowanko i obsluge klawiatury i
Moze sie myle, ale ten gosc jest takim gamedevowym couchem - nie zrobil zadnej gry, ktora by na siebie zarobila a pokazuje ludziom jahk robic gry - dorabiajac do tego jakąś eksperymentalną filozofię, a prawda jest taka że jest za krótki na coś większego niż snejk czy wciskanie prefabów w Unity.
Komentarze (109)
najlepsze
Mi to zajęło 10 minut. Potem jeszcze 15 minut siedziałem nad trybem multiplayer i VR
I mam takie samo zdanie jak @rekoj - aplikacje, które wcześniej mi zajmowały miesiące dziś bym zrobił w kilka dni. Trochę jak kostka rubika -
1. Go to google
2. Search "snake game github"
3. Clone
4. Compile
5. Run
Gosc prawdopodobnie znal ten kod na pamiec aby robic takie sztuczki.
https://www.youtube.com/watch?v=qQNIKOD6WnY
i co zajmuje tylko 1024 bajty programu :)
To zasługa matematyki - twój film pokazuje wariacje na temat fraktali Sierpińskiego - proste opisy tworzące ciekawe efekty.
A znasz to z filmiku poniżej?
Opisuje się jednym równaniem rekurencyjnym:
z[n+1] = z[n]^2+p, przy z[0] = 0
Żeby otrzymać obrazek z filmiku trzeba podstawić współrzędne zespolone każdego piksela pod p we wzorze i liczyć w kółko (im więcej razy się to zrobi tym więcej detali będzie miał obrazek) wartość bezwzględną kolejnych
Pamiętam jak przepisałem węża (wążżżżżżżżż) z Bajtka i to było strasznie słabe, bo przeglądanie tablicy z ogonem w Atari Basic było bardzo wolne i im wąż był dłuższy tym większe miał lagi, tak że w pewnym momencie nie dało się grać.
Spać nie mogłem, tak myślałem, jak to rozwiązać i wymyśliłem! To było moje pierwsze takie informatyczne olśnienie, kiedy miałem ~10 lat. Wymyśliłam rozwiązanie o złożoności O(1) (chociaż wtedy nie wiedziałem,