Witajcie
W kwietniu 2012 roku, z okazji Mistrzostw Europy w Polsce, naszła mnie nieodparta chęć pogrania w piłkę nożną. Jako, że akurat nie było możliwości gry na żywo, to pomyślałem, że może chociaż znajdzie się jakaś fajna gra, w której wcieliłbym się w piłkarza, najlepiej darmowa. Niestety nie znalazłem dobrej gry, w której sterowalibyśmy tylko jednym piłkarzem. Postanowiłem więc stworzyć własną.
Po miesiącu miałem już pierwszą wersję. Gra działała w przeglądarce, zareklamowałem ją w kilku miejscach i trochę graczy się znalazło. Potem zdarzył się cud i jakiś dobry człowiek wrzucił link do gry na główną stronę portalu joemonster. Graczy przybyło, zaczęto organizować turnieje (jest to gra sieciowa), w których sam też uczestniczyłem. Grę zdominowali gracze z Polski i Turcji, jest też sporo Brazylijczyków, Argentyńczyków i Włochów. Inne kraje reprezentowane są przez mniejsze grupy graczy.
I tak przez pięć kolejnych lat. W tym czasie zrobiłem ponad 100 aktualizacji do gry. Stała się ona moim źródłem utrzymania. Dziś zobaczymy czy gra spodoba się graczom z całego świata, jako że już o godzinie 14:00 ukaże się ona na Steamie. Trzymajcie kciuki.
Gra nazywa się
Ball 3D: Soccer Online i dostępna jest tutaj:
//store.steampowered.com/app/485610/
Wszystkich fanów piłki nożnej i gier zapraszam do ściągania. Największą zaletą gry jest całkowita kontrola nad piłką. Sprawia to jednak, że za każdy popełniony błąd, możecie winić tylko siebie.
Jeśli macie pytanie dotyczące tej gry lub ogólnie robienia gier, to chętnie odpowiem w komentarzach.
...
Komentarze (167)
najlepsze
@Tomkos: Co do technologii, to Unity 3D, język jakiego używam to UnityScript (pochodna JavaScript). Na swoją następną grę przesiadam się na C#, bo Unity bardzo słabo wspiera JavaScript, edytor nie uzupełnia kodu i przez to programowanie staje się uciążliwe (kiedyś uzupełniał).
Gra używa wbudowanej obsługi sieci z Unity, w dodatku takiej, oznaczonej już jako "legacy" i
Jakiego engineu uzyles? Bardzo dobrze trawa wyglada ( ͡° ͜ʖ ͡°)