Czy lotnisko przyszłości powinno być.. okrągłe?
ciekawy pomysł stworzenia pasa startowego w formie okregu oraz plusy jakie to daje
crackhack z- #
- #
- #
- #
- #
- #
- 121
- Odpowiedz
ciekawy pomysł stworzenia pasa startowego w formie okregu oraz plusy jakie to daje
crackhack z
Komentarze (121)
najlepsze
Inna sprawa że wydaje mi sie iż nadal nie rozwiazuje to problemu lądowania z silnym wiatrem. Owszem umożliwi postawienie maszyny
@heliodorgi: Ogładałeś film? Zewnętrzny kraniec pasa ma być wyżej od wewnętrznego krańca, z powodu nasypu. W takim wypadku masz mini skoki narciarskie, z większa prędkością, bez lądowania telemarkiem i kilkoma trupami jak dobrze pójdzie.
@Rak777: Pewnie dlatego nie wdrażają tego pomysłu tak hop siup, tylko prezentują wstępnie jakby to miało wyglądać, jednocześnie nie wstrzymując prac nad pomysłem.
Daj specjalistom szansę - szczególnie że nie będzie pracował nad tym jeden człowiek z wykopu a cała rzesza ludzi od
@Rak777: Faktycznie, to jest dobre określenie - tylko narzekasz, bo nic konstruktywnego do znaleziska nie wnosisz.
Analogicznie do:
@staryhaliny: Na pierwszy rzut oka widać, że obwałowanie pasa tylko zaburzy strumień bocznego wiatru, może nadać mu ruch wirowy i poderwać skrzydło bądź zgasnąć po znalezieniu się samolotu w cieniu nasypu.
- okrągłe lotnisko zajmuje więcej przestrzeni niż normalne
- brak możliwości kontroli odstępu miedzy samolotami... większe ryzyko wpadnięcia w wir samolotu poprzedzającego
- wszystkie procesy związane z startem odbywają się na 1 pasie który nie ma początku ani końca
- potrzeba zbudowania infrastruktury podziemnej (droga dojazdowa do hali odpraw w centrum okręgu)
- lądowanie na zakrzywionym pasie mocno nie intuicyjne
@AndrzejBinarny: Ja mogę. Mając okrągły pas automatycznie zajmujesz powierzchnię w jego środku i musi się w niej zmieścić wszystko co jest potrzebne na lotnisku, plus jeszcze parking dla zwykłych samochodów. W ten sposób narzucamy dosyć spore dolne ograniczenie promienia, przez co promień musi być większy. Przy zwykłych pasach można je ustawić praktycznie dowolnie, więc masz więcej luzu z ustawieniem reszty elementów lotniska.
Przy okazji działki są sprzedawane raczej w formie wielokątów, a nie kół, więc wsadzenie koła w wielokąt powoduje spore marnowanie powierzchni.
Wyobraź sobie prostokąt, gdzie dłuższy bok A to długość pasu startowego a krótszy bok B to szerokość pasu startowego + szerokość obiektów (budynków) ułożona wzdłuż niego.
Wyobraź sobie też koło którego średnica = A (przy czym nie dodajemy tu obiektów infrastruktury które w to koło można wpisać).
Która powierzchnia będzie większa? Koła
@niko444: Niekoniecznie. Samolot nie musi lecie po stycznej, tylko może wylądować pod kątem, bo pas jednak ma jakąś szerokość. Wtedy po prostu przez jakiś czas by zbliżał się do lewej krawędzi pasa, a po chwili do prawej, a to lecąc prosto.