Jakiś czas temu odbyła się huczna premiera 3. edycji Sukces jest Kobietą. W dużym skrócie jest to feministyczne kółko wzajemnej adoracji faworyzujące kobiety. Zaproszono Patryka Vegę który stwierdził że "równouprawnienie wciąż nie funkcjonuje w naszym kraju" (5:40 link
https://www.youtube.com/watch?v=386-leo9mk0), słowa szokujące lecz co dokładnie miał na myśli nie wiadomo, ponieważ wypowiedz sprawnie ucięto. Lecz nie o tym chciałem dziś napisać, główną sprawą są neonazistowskie symbole które były eksponowane lecz w mediach jakby celowo unikane.
Sprytne ujęcie bez neonazistowskich symboli. Zdjęcie i najwięcej informacji o gali pochodzi ze strony
https://www.gmlifestyle-sklep.pl/aktualnosci/11_Premiera-3--edycji- ciężko tam doszukać się jakiejkolwiek symboliki.
Moja przygoda z tematem zaczęła się od trafienia na to zdjęcie:
Od razu w oczy (zaraz po dziewczynie) rzucił mi się wilczy hak Wolfsangel. Jest to nazistowski symbol używany często przez neonazistów. Ale nie chcę się rozpisywać od tego jest Wikipedia ja pokażę obrazy bo obraz wart więcej niż tysiąc słów. Chodzi mi o markę ANA ANNA CICHOSZ
//www.annacichosz.pl/ W jej logo jawnie jest wykorzystany nazistowski symbol wilczego haka w lustrzanym odbiciu które wykorzystują neonaziści.
Tak wygląda logo tej firmy i co ciekawe jest już w Polsce od 2006 roku i nikt jeszcze nie zwrócił na to uwagi.
Symbol Drugiej Dywizji Pancernej SS "Das Reich"
Sygnet Das Reich
Lustrzany wilczy hak w symbolice ukraińskiego batalionu Azow oskarżanego o gloryfikacje nazizmu, symbol ten wykorzystywała skrajnie nacjonalistyczna partia Swoboda w latach 1991-2004.
Das Reich
Logo firmy i jego lustrzane odbicie
Lustrzane odbicie logo i nałożone na symbol 2 Dywizji Pancernej SS. Pasuje niemalże idealnie, przypadek?
Inne firmy odzieżowe również używają nazistowskich symboli odbijając je w lustrze i zastrzegając jako swoje logo lub znak towarowy. Przykład firma LONDON BOY używa niemieckiej nazistowskiej gapy z wyciętą swastyką odbitą w lustrze. Z tymi nazistowskimi symbolami występuje również Rihanna (ciekawe co na to Black Lives Matter) i inni znani celebryci.
https://www.boy-london.com/welcome.html
Wilczy hak również w swoim logo ma niemiecka firma odzieżowa THOR STEINAR NORDIC COMPANY
https://www.thorsteinar.de/de/ miała przez to problemy w Niemczech, lecz udało jej się obejść prawo.
Pojawia się pytanie czy to przekaz podprogowy, bo ciężko to nazwać przypadkiem używając jawnie takiej symboliki, dlaczego media nie zwracają na to uwagi, dlaczego ludzie nie zwracają na to uwagi? Czyżby to część akcji wybielającej nazizm i oswajanie społeczeństwa z nazistowską symboliką? Młodym ludziom symbole te będą się kojarzyć z fajnymi bluzkami zamiast z mordem i zbrodniami na ludzkości. Jeśli tak to smutne że polska firma ma w to swój wkład. Lecz wiadomo, że przyczyny takiego działania mogą być różne. Niech obrazy przemówią, a domysły i ocenę pozostawiam Wam.
germandethcamps
Komentarze (5)
najlepsze
Komentarz usunięty przez moderatora