Zakaz wyprzedzania ciężarówek? #297 MOTO DORADCA
Udowodnię, że każdy pomysł ministerstwa nie ma sensu, oprócz jednego, którego nie biorą pod uwagę.
- #
- #
- 78
Udowodnię, że każdy pomysł ministerstwa nie ma sensu, oprócz jednego, którego nie biorą pod uwagę.
Komentarze (78)
najlepsze
Ostatnio jechalem i osobowki mnie bardziej wkurzaly niz trucki.
Pierwszy minus - mówiąc o tym, że nie ma złotego środka, nie mówi o teoretycznych wyborcach partii X, która to nigdy się nie zdecyduje na taki czy owaki ruch, tylko o swoich teoretycznych widzach, względem których nie chce się narazić i stracić ich
Jaki jest więc sens wyprzedzania się cieżarówek?
Zresztą, jesteśmy ostatnim pokoleniem w którym istnieje coś takiego jak "kierowca zawodowy", więc jakieś łabędzie śpiewy nie mają racji bytu.
Cóż, dodałbym, że różnica prędkośći to duży problem przy tym natężeniu ruchu i kwestią czasu jest, aż zostanie zredukowana dozwolona prędkość do 130, a może i 120 dla samochodów osobowych. Gdzieś już widziałem takie zalecenia, albo w raportach KRBRD albo GDDiKa. Problem, w tym, że zmiana kontrowersyjna i nie będzie odważnego, żeby to zrobić. Pomijam
2 główne arterie żyły krajowe autostrady pł-płd wschód-zachód buduje się 3 pasmowe! w Polszy dwa bo minister właściwy wie najlepiej (cymbał)
3 ciężarowc są #!$%@? #!$%@? tachografem de fakto kwintesencja lewactwa
4 w innych krajach tego problemu nie ma? dlaczego? inna kultura kierowców nie spinają tak pośladów jak polactwo
5 co robić jak żyć? skoro ciężarowe mają
@vcde: gdzie?
@vcde: ile km A4 między Wrocławiem a Krakowem ma 3 pasy? Co najwyżej kilkanaście..
@vcde: A myślałem, że bezpieczeństwa, skoro potrafili jeździć po kilkanaście godzin bez odpoczynku (swoim zmęczeniem powodując realne zagrożenie)
Jakim cudem zakaz wyprzedzania dla aut ciężarowych spowoduje, że nie będziemy mieli prawego pasa? Ktoś widział ciężarówkę jadącą wolniej niż wspomniany kaganiec? Nie, więc zakaz niczego nie zmieni w kwesti blokady prawego pasa.
Dlaczego w Polsce nie ma autostrad w 3 pasami? To dziecinnie proste - ponieważ w pierwszej kolejności potrzebujemy zbudować choć podstawową sieć połączeń a dopiero w następnej ją udrażniać. Jak rozumiem skrócenie obecnej sieci o 1/3 to lepsze
Z wyprzedzaniem sprawa jest banalnie prosta. Określić maksymalny czas na wykonanie manewru i łupać mandaty za przekraczanie. Jak myślicie, ile taki limit powinien wynosić? 7 sekund? 10? Brzmi rozsądnie. Jak nie jesteś w stanie wyprzedzić w tym czasie to nie wyprzedzasz i tyle.
W 7 s to osobówką ciężko wyprzedzić.
Dla uproszczenia, bo nie chce mi się liczyć tego ręcznie, tym się pobawiłem:
http://www.prawko-kwartnik.info/kalku/wyprzedzanie.html
Żeby wyprzedzić ciężarówkę jadącą 85 w 7s, drugi samochód musi mieć ok 140 km/h stałej prędkości. Jakby zaczynał wyprzedzanie od ok 90 km/h, bez kagańca musiałby się rozpędzić do ok 140 km/h a mimo tego, wyprzedzanie trwałoby kilkanaście sekund.
Zdecydowanie nie brzmi rozsądnie, brzmi jak głupia gadka kogoś
Jadać zbyt blisko za ciężarówką:
- nie widzisz drogi i musisz się więcej wychylić
- nie masz gdzie nabrać prędkości
Jak zwiększysz odstęp to możesz wprowadzić silnik na wyższe obroty i zacząć nabierać prędkości zanim jeszcze zaczniesz faktycznie wyprzedzać. W tym zakresie @WysokiNiziolek ma rację.
To, czego nie ogarnął to to, że mowa jest o