tl;dr 4WD ma blokadę dyferencjałów i podział 50:50, AWD tego nie posiada. Dla mnie najciekawszym systemem AWD jest Torsen, idealny przykład jak sobie radzić z uślizgiem bez użycia elektroniki.
@rekoj: W 4x4 możesz zablokować przedni, tylni, ewentualnie centralny o ile jest tam dyferencjał. Dzięki czemu każde koło kręci się z taką samą prędkością. Żadne audi quattro, subaru tego nie potrafią, bo nie jest to im do niczego potrzebne!
@piter12: bo producenci tak naprawdę nazewnictwo i oznaczenia 4WD i AWD stosują jak im pasuje i nikt nie wchodzi w szczegóły, nie wspominając o rozdrabnianie się między różnicami w poszczególnych 4WD oraz poszczególnych AWD...
@Nicolai: Akurat po quattro kryją się co najmniej trzy różne rozwiązania na napęd wszystkich kół. Po prostu każde Audi mające napęd 4x4 będzie tak nazwane. Niezależnie nawet od tego czy jest to napęd stały, czy dołączany.
Twórca filmu wymyślił sobie swoje własne definicje terminów All Wheel Drive oraz Four Wheel Drive i sprzedaje to gimbazie jako prawdę oświeconą. I bach - główna wykopu, znaczy zarzutka zadziałała.
Tymczasem na filmie prezentuje po prostu różne rozwiązania techniczne stosowane w samochodach gdzie są (czasowo lub stale) napędzane obie osie pojazdu.
Tymczasem AWD i 4WD to po prostu nazwy handlowe i gówno mają wspólnego z tym, co się rzeczywiście w napędzie samochodu
@naiwny_bayes: AWD i 4wd to nie nazwy handlowe sensu stricte , nazwą handlową jest Quattro, 4matic, X-drive, Sh-awd , sAWD , awd pochodzi od "all wheel drvie" , nie którzy też uważają ,że od "active" wheel drive - czyli możliwości dołączania/odłączania osi/ zmiany w ilości przekazywanej mocy/momentu " 4wd to dosłownie four wheel drive,
Co za bullshit! 1) AWD (All Wheel Drive) to: "wszystkie koła napędzane" , 4x4 (four wheel drive) to 4 "koła napędzane". Jedyna różnica między nimi to taka, że 6x6 to nadal AWD, ale już nie 4x4. 2) Różnice, które w materiale są pokazywane, to różnice między układami: bez blokady dyferencjałów, z częściową blokadą oraz z całkowitą blokadą. Żadna z tych konfiguracji nie jest równoznaczna lub jednoznacznie przypisana do AWD lub
W jeepie grand cherokee mam 4x4 oznaczenie a naped pozwala przekazac nawet 100% mocy na pojedyńcze koło (trzy blokady mechanizmów różnicowych) Wszystko inne to lipa. Jako ciekawostke powiem wam że wyciagałem w zeszłym roku z blota mazde 6 i naprawde nie robi różnicy czy krecila kołami do przodu czy do tyłu czy wcale :). W jeepie oczywiscie jedyny słuszny silnik 5.7HEMI
Torsen do osobówki to najlepsza rzecz pod słońcem. Haldex to już wynalazek i niewiele ma wspólnego z napędem na 4 koła, sam dołącza w momencie uślizgu, sam rozłącza, gorzej niż przygotowywanie obiadu z babą w kuchni. Dla mnie osobiście idealnym autem i napędem jest to co pokazała mi stara Toyota, czyli cały czas na 4 koła napęd bez mozliwości rozpinania, przełożenie drogowe to cały czas przód 60% a tył 40%. Pierwsze położenie
jak czytam to co piszecie to nie dziwię się że jak każdy szkaluje wykopków xD @Jowanka nie dyskutuj z nimi zaraz powiedzą że hehe 1.9 TDI to też szmelc bo dizel i kopci a audi to szmelc bo niemieckie i hurr niemiecka motoryzacja durr xD taki wasz wygląd jak dbasz o auto to tak masz nie będziecie dbać o auto to i nawet japoniec się #!$%@? kisne tutaj xD
Komentarze (141)
najlepsze
Dla mnie najciekawszym systemem AWD jest Torsen, idealny przykład jak sobie radzić z uślizgiem bez użycia elektroniki.
Audi 80 b2 quattro, stały napęd na 4 koła i 2 blokady, centralnego i tylnego dyferencjału ( ͡° ͜ʖ ͡°)
źródło: comment_uph23N8vFiMMTFwKofWBS7V2SMQvfaun.jpg
PobierzTymczasem na filmie prezentuje po prostu różne rozwiązania techniczne stosowane w samochodach gdzie są (czasowo lub stale) napędzane obie osie pojazdu.
Tymczasem AWD i 4WD to po prostu nazwy handlowe i gówno mają wspólnego z tym, co się rzeczywiście w napędzie samochodu
źródło: comment_eQ3kG5OQ7Vx5s4RQe0nJLkcdk4g8kXTn.jpg
Pobierzawd pochodzi od "all wheel drvie" , nie którzy też uważają ,że od "active" wheel drive - czyli możliwości dołączania/odłączania osi/ zmiany w ilości przekazywanej mocy/momentu "
4wd to dosłownie four wheel drive,
1) AWD (All Wheel Drive) to: "wszystkie koła napędzane" , 4x4 (four wheel drive) to 4 "koła napędzane".
Jedyna różnica między nimi to taka, że 6x6 to nadal AWD, ale już nie 4x4.
2) Różnice, które w materiale są pokazywane, to różnice między układami: bez blokady dyferencjałów, z częściową blokadą oraz z całkowitą blokadą. Żadna z tych konfiguracji nie jest równoznaczna lub jednoznacznie przypisana do AWD lub
@ostatni_i_sprawiedliwy
Wykopowe kuce z gimbazy wiedzą lepiej. No i nie wytłumaczysz.
@Amras: Którą generację masz?
@Jowanka nie dyskutuj z nimi
zaraz powiedzą że hehe 1.9 TDI to też szmelc bo dizel i kopci
a audi to szmelc bo niemieckie i hurr niemiecka motoryzacja durr xD
taki wasz wygląd
jak dbasz o auto to tak masz
nie będziecie dbać o auto to i nawet japoniec się #!$%@?
kisne tutaj xD