Napisze coś, co moze w niektórych kolegach wzburzyć krew, ale wg mnie taka jest prawda.
Ten dźwiek jest fajny do posłuchania przez kilka minut, ale jak masz cały dzień jeździc na bizonie i tuż za głową masz ten ryk, to sie w koncu odechciewa (nie, ze brzydki, tylko tam jest zajebiście wręcz głosno bez kabiny)
A kojarzy sie pozytywnie bo znasz go od dziecinstwa, kiedy to podziwiałeś bizony, jarałeś sie nimi, czekałeś az beda przejeżdzały koło domu czy aż bedziesz mógł sie przejechac. Same pozytywne skojarzenia.
@nunu85: Dokładnie jest tak jak piszesz, 12 godzin w gorączce kurzu i hałasie.... Świadczyłem przez 20 lat usługi żniwne swoim.... A jesienią i zimą po zmianie osprzętu młóciłem kukurydzę.
@totalski: Ale w Autosanie była wersja turbo więc jeszcze dochodził charakterystyczny gwizd turbiny SW 400z bizona miał tylko 125 hp z autosana bez turbo 135 hp a z turbo 165 hp. Tu jest zwykły 125 hp ze standardowym suchym filtrem w którym trzeba wymieniać wkład czasem trzy razy dziennie bo inaczej silnik się przegrzewał, (zbyt mały wkład papierowy) W 0-58 dali dwa filtry równolegle. A w nowszych wersjach jeden duży
Pracowałem na wyciągarce szybowcowej z tym silnikiem. Niezapomniane chwile kiedy silnik się wkręcał na maksymalne obroty i zadymiał pół lotniska :D A wyciągarka miała wersję z intercoolerem - niezawodny sprzęt. Był to jeden z prototypów zrobionych przez PZL Mielec. Jedna stoi w Olsztynie a druga w mieleckim aeroklubie. Ehh to były czasy...
Komentarze (110)
najlepsze
Ten dźwiek jest fajny do posłuchania przez kilka minut, ale jak masz cały dzień jeździc na bizonie i tuż za głową masz ten ryk, to sie w koncu odechciewa (nie, ze brzydki, tylko tam jest zajebiście wręcz głosno bez kabiny)
A kojarzy sie pozytywnie bo znasz go od dziecinstwa, kiedy to podziwiałeś bizony, jarałeś sie nimi, czekałeś az beda przejeżdzały koło domu czy aż bedziesz mógł sie przejechac.
Same pozytywne skojarzenia.
Rasowo czysta europa ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Komentarz usunięty przez moderatora
Dla wielu vagomaniaków pewnie lepsze jest wchodzenie na obroty silnika 1,9 TDI w Passacie