Tu nie chodzi o to, że golf ma wartość 10tys a ubezpieczenie kosztuje 5,5tys. Autem za 1000zł możesz wjechać a porsche za milion, tak samo w to porsche możesz wjechać autem za 100tys. Tak czy siak idzie to z OC więc OC nie powinno w żadnym stopniu zależeć od auta tylko od tego kto nim jeździ. Nie ważne czy masz gracika za 2tys czy nowe auto z zalonu za 50tys, OC powinno
@elemenTH: jutro rafinerie się obudzą, że do tej pory traciły na produkcji paliw i podniosą cenę paliw w hurcie o 100% ( ͡°͜ʖ͡°), potem obudzą się markety, że do tej pory traciły a nie zarabiały - podniosą ceny towarów o 100%, itd itp. Jakoś nie wierzę w to #!$%@?, że wielka firma ubezpieczeniowa traciła na biznesie od paru lat.. ( ͡º͜ʖ͡
Autem za 1000zł możesz wjechać a porsche za milion, tak samo w to porsche możesz wjechać autem za 100tys.
prawda
Tak czy siak idzie to z OC więc OC nie powinno w żadnym stopniu zależeć od auta tylko od tego kto nim jeździ. Nie ważne czy masz gracika za 2tys czy nowe auto z zalonu za 50tys, OC powinno kosztować tyle samo dla tego kierowcy i tyle.
OC powinno być przypisane do kierowcy, a nie do samochodu. Ceny ubezpieczeń w tej chwili to jakieś żarty. Rozumiem, że OC za 400pln nie pokryje szkód na 5mln euro,ale 1) Średnia wartość wypłacanego odszkodowania znacząco odbiega od sumy ubezpieczenia 2) Odsetek kierowców powodujących wypadki jest na szczęście dość niski 3) Ubezpieczenie OC skoro jest obowiązkowe nie powinno być produktem zarobkowym ( wiem wiem kontrowersyjna teza) 4) obecnie minimalne OC wykupione w ciągu
@naiwnimoimilucmi: Tak właśnie mówię. To kierowca i to jak i ile jeździ jest podstawą do wyliczenia prawdopodobieństwa wystąpienia szkody. Dlatego akurat zawodowi kierowcy czy to autokarów, TIR, a już na pewno busiarze powinni płacić duże wyższe ubezpieczenie niż przeciętny kierowca robiący 20k km rocznie. Dla spedytorów to też lepsze bo opłaca ubezpieczenie tylko aktywnych kierowców, a jakby miał stojące ciężarówki np u mechanika to nie ma na nie OC. Lepsi kierowcy
@naiwnimoimilucmi: A czemu by nie? Z jakiej racji OC zawsze ma być przypisane do auta, tylko dlatego, bo ludzie się do tego przyzwyczaili? Czemu kierowca z 4 autami ma płacić więcej niż kierowca z 1 autem skoro jeżdżą tyle samo i prawdopodobieństwo tego, że spowodują wypadek jest takie samo.
Ja nie rozumiem, dlaczego po kieszeni dostają kierowcy, którzy legitymują się długim okresem bezszkodowej jazdy. Płacenie przez nich często dwukrotności dotychczasowej składki to jest absurd.
Trzymam kciuki żeby OC było jak najtańsze. Nie mniej jednak muszę tutaj nam wytknąć #!$%@? cwaniactwo. Nawet jak OC było stosunkowo tanie (na tyle ze wycofywały się z tego firmy ubezpieczeniowe) to i tak 90% ludzi miało OC na tatusia albo conajmniej współwaściciel. Deklarowany przebieg roczny oczywiście 5000 km, auto oczywiście nigdy nie poza Polskę, i nikt więcej poza właścicielem i współwłaścicielem nim nigdy nie będzie jeździć. Oczywiście w razie kolizji tacy
@Furiat: to jeszcze musiałbyś wiedzieć ile osób jeździ na tzw. OC komisowym, które kosztuje ok 60-70zł/mc. W teorii może być wykupione jednorazowo na 30 dni, ale przy odpowiednim zapleczu dla niektórych to nie problem jeździć tak okrągły rok.
To jest kolejny walek w bialych rekawiczkach. Rzad wprowadzil nakaz ubezpieczenia samochodu nawet jak sie go nie uzytkuje, kto to lobbowal? Oczywiscie ze ubezpieczalnie. Teraz masz auto musisz placic, podniosa ci cene z dnia na dzien o 100%, musisz płacic. Swietna sytuacja dla ubezpieczalni, na tym nie moga stracic. To panstwo istnieje naprawde tylko teoretycznie. W normalnym kraju rynek szybko by sie unormowal, cena za wysoka to samochod z drogi i nie
jeśli to wejdzie w życie, to może by tak zwyczajnie zablokować samochodami cały kraj? załóżmy na kilka godzin, wszystkie glówne siedziby firm ubezpieczeniowych i co tylko sie da, może wtedy to pomoże.
Tu nie są winne TU tylko KNF który jasno i wyrżnie powiedział zakładom ubezpieczeniowym że każdy ich produkt ma być rentowny i stąd te podwyżki kiedy TU mogło odpić sobie stratę na produkcie OC innym ubezpieczaniem ale dzięki KNF już nie
Popieram ! Trzeba walczyć z tą patologią bo tylko tak to można nazwać. Dokładnie młodego człowieka już praktycznie nic nie trzyma w tym DZIKIM kraju...
@szafran111: bądź młodym człowiekiem za granicą. Bo wszędzie gdzie spotykam polską młodzież, to zarabiają nieźle i kombinują jak jeździć na polskich tablicach, bo ceny ubezpieczenia i podatków za zachodzie zabijają.
Komentarze (256)
najlepsze
prawda
jest coś takiego jak statystyka,
1) Średnia wartość wypłacanego odszkodowania znacząco odbiega od sumy ubezpieczenia
2) Odsetek kierowców powodujących wypadki jest na szczęście dość niski
3) Ubezpieczenie OC skoro jest obowiązkowe nie powinno być produktem zarobkowym ( wiem wiem kontrowersyjna teza)
4) obecnie minimalne OC wykupione w ciągu
Teraz masz auto musisz placic, podniosa ci cene z dnia na dzien o 100%, musisz płacic. Swietna sytuacja dla ubezpieczalni, na tym nie moga stracic.
To panstwo istnieje naprawde tylko teoretycznie. W normalnym kraju rynek szybko by sie unormowal, cena za wysoka to samochod z drogi i nie