Pierwsze co zwróciło moją uwagę to pochylone linie - matryce aparatów/kamer nie nadążały z łapaniem obrazu. Drugie, to energia kinetyczna tego żelastwa.
A potem mnie walnęło, że to nie maglev, tylko klasyczne żelazo na kołach... Jak oni zrobili, że w środku nie ogłusza pasażerów?
@Tsumugi: Bardzo mała tolerancja toczna kół + bardzo gładkie szyny + dobre wytłumienie wnętrza. Zresztą przy tej prędkości nie tylko hałas toczenia, ale również szum powietrza jest bardzo męczący. A więc musieli to dobrze wytłumić. Myślę, że mimo wszystko jest tam ciszej niż w samolocie, bo w samolocie hałas jest głównie generowany przez silniki (odrzutowe, tłokowe lub turbośmigłowe). Natomiast w pociągu jest silnik elektryczny albo zespół silników, które są bardzo ciche.
Warszawa-Białystok - po 11 grudnia będzie podobno trochę szybciej, bo 2:09 (jest 2:23), ale wciąż zbyt wolno... Teraz jeździ max 130 km/h (B-stok-Łapy - 100 km/h). Ciekawe czy te raptem kilkanaście minut nadrobi przyspieszając czy zacznie jeździć między Warszawą i Tłuszczem po linii prostej, bo teraz przez Legionowo i Radzymin jedzie ze 20-30 km dłużej... #kolej
Komentarze (193)
najlepsze
A potem mnie walnęło, że to nie maglev, tylko klasyczne żelazo na kołach... Jak oni zrobili, że w środku nie ogłusza pasażerów?
Komentarz usunięty przez moderatora
#kolej