Bo jest naturalny i bardziej logiczny. Gdy spotykasz kogos na drodze, to chcesz go miec po swej prawej stronie, na wypadek gdybys musial dobyc miecza i bronic sie prawa reka. Kiedy dosiadasz konia, to robisz to od jego lewej strony, poniewaz jestesmy w wiekszosci "prawonozni" i nie chcemy byc poturbowani przez konia nadjezdzajacego z przeciwka. Kiedy jedziesz cinquecento a gosc z przeciwka idzie na czolowke, to naturalnym odruchem jest skret w lewo
@Senior_Mordino: ale już nie tłuczemy się konno. Ruch lewostronny miałby więcej sensu w przypadku roweru bo łatwiej wsiadać i łatwiej by było skręcać - bo teraz jak dajesz w prawo to masz "lepszą rękę" zablokowaną a musisz robić "ciaśniejszy zakręt". Ale dominuje ruch samochodowy a tutaj profity skrętu w lewo są przyćmiewane przez fakt że wszystkie "pokrętła" są w środku samochodu i ruch prawostronny umożliwia lepszą zmianę biegów czy regulację ogrzewania.
Komentarze (6)
najlepsze
Gdy spotykasz kogos na drodze, to chcesz go miec po swej prawej stronie, na wypadek gdybys musial dobyc miecza i bronic sie prawa reka.
Kiedy dosiadasz konia, to robisz to od jego lewej strony, poniewaz jestesmy w wiekszosci "prawonozni" i nie chcemy byc poturbowani przez konia nadjezdzajacego z przeciwka.
Kiedy jedziesz cinquecento a gosc z przeciwka idzie na czolowke, to naturalnym odruchem jest skret w lewo
ale już nie tłuczemy się konno. Ruch lewostronny miałby więcej sensu w przypadku roweru bo łatwiej wsiadać i łatwiej by było skręcać - bo teraz jak dajesz w prawo to masz "lepszą rękę" zablokowaną a musisz robić "ciaśniejszy zakręt".
Ale dominuje ruch samochodowy a tutaj profity skrętu w lewo są przyćmiewane przez fakt że wszystkie "pokrętła" są w środku samochodu i ruch prawostronny umożliwia lepszą zmianę biegów czy regulację ogrzewania.
Fajnie zilustrowany artykul, dla leniwych ;p