Były już plany podobnej konstrukcji, lecz z jednym tłokiem. Ostatecznie konstrukcja była ciężka do uszczelnienia (przedmuchy między otworami i płaszczyzną tulei cylindra). http://www.motofakty.pl/artykul/nowy-silnik.html
No niby ładnie, pięknie ale: 1. Jak już wyżej wspomniano - przedmuchy. 2. Smarowanie - silniki 4T - przecież minimalna nieszczelność pierścieni zassie olej i będziemy mieli wytwornicę dymu. 3. Dolot nieco za mały, może być zbyt duża różnica temperatur przy wysokim ciśnieniu. 4. Załóżmy, że koło zębate przeskoczy o jeden cykl - Silnik zacznie niemiłosiernie wibrować i może ulec uszkodzeniu.
Jak już, to widziałbym ten silnik w wersji 2T, wysokoobrotowy, do
Ja tu widzę trzy podstawowe wady i oglądając od początku wiedziałem już że prototypu nie ma. 1) Równo pracujace tłoki spowodują olbrzymie wibracje 2) Nie ma w tym silniku zaworów które odprowadzają gazy po spaleniu mieszanki, w ogóle skąd się tam bierze paliwo i powietrze? 3) Tłoki podpięte do przekładni bocznej? Serio? Przy większym obciążeniu to się rozsypie w drobny mak
Sory zielonko,ale ten twój silnik pozostanie tylko ładnym projektem w CAD
2 - cylinder jest osadzony w drugim cylindrze, ten w środku się kręci, na obydwu powycinane są otwory, w wewnętrznym - tym który się kręci, jest tylko jeden, w zewnętrznym są 3, z czego w jednym (tym zielonym) osadzona jest świeca zapłonowa. Jeśli oglądniesz filmik - są opisane - zrozumiesz zasadę
Komentarze (11)
najlepsze
http://www.motofakty.pl/artykul/nowy-silnik.html
1. Jak już wyżej wspomniano - przedmuchy.
2. Smarowanie - silniki 4T - przecież minimalna nieszczelność pierścieni zassie olej i będziemy mieli wytwornicę dymu.
3. Dolot nieco za mały, może być zbyt duża różnica temperatur przy wysokim ciśnieniu.
4. Załóżmy, że koło zębate przeskoczy o jeden cykl - Silnik zacznie niemiłosiernie wibrować i może ulec uszkodzeniu.
Jak już, to widziałbym ten silnik w wersji 2T, wysokoobrotowy, do
1) Równo pracujace tłoki spowodują olbrzymie wibracje
2) Nie ma w tym silniku zaworów które odprowadzają gazy po spaleniu mieszanki, w ogóle skąd się tam bierze paliwo i powietrze?
3) Tłoki podpięte do przekładni bocznej? Serio? Przy większym obciążeniu to się rozsypie w drobny mak
Sory zielonko,ale ten twój silnik pozostanie tylko ładnym projektem w CAD
1 - silnik typu boxer z dwoma cylindrami - stosowane w motocyklach bmw, jakoś nie powodują olbrzymich wibracji.
Niemniej jednak ten typ silnika jest typem "przeciwstawnym" https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/b/b8/Opposite_piston_engine_anim.gif
2 - cylinder jest osadzony w drugim cylindrze, ten w środku się kręci, na obydwu powycinane są otwory, w wewnętrznym - tym który się kręci, jest tylko jeden, w zewnętrznym są 3, z czego w jednym (tym zielonym) osadzona jest świeca zapłonowa. Jeśli oglądniesz filmik - są opisane - zrozumiesz zasadę