Te oscylacje góra-dół to tak zwany skok okresowy łopat. W zależności od kąta względem osi podłużnej śmigłowca (czyli np jest akurat skierowana do przodu) popychacz unosi i opuszcza dźwignię po prawej stronie(na filmie). Im wyżej jest dźwignia, tym większy kąt natarcia łopaty - im większy kąt, tym łopata ma większą siłę nośną, jest to dobrze widoczne na początku filmu, kiedy końcówka osiąga już wystarczającą prędkość, by unieść swój ciężar i wyprostować łopatę.
@umowiony_znak_sygnal: NIE, ze względu na efekt żyroskopowy im większa siła z prawej strony-śmigłowiec leci do przodu, większa siła z lewej leci do tyłu.
@umowiony_znak_sygnal: Tak jak kolega @Liberator19: rzecze. Przez efekt żyroskopowy, całość jest przesunięta o 90 stopni względem tej wydawałoby się logicznej (z tyłu większa siła nośna, pochyla się przód) jest tak, że wystarczy przesunięcie o 90 stopni - czyli, po lewej stronie zwiększa się siła nośna, pochyla się przód (przy ruchu wirnika zgodnym z ruchem kierunków zegara). Jak mówisz troche po angielsku, to Destin to zajebiście wyjaśnił. (chyba ten odcinek, ale
@noprosze: nie drga...normalne odchylenia łopaty w górę i w dół tak by maszyna leciał w konkretnym kierunku...jak by wibrowała i drgało to faktycznie by się rozleciało dlatego wszystko jest tam odpowiednio wyważone
Komentarze (106)
najlepsze
źródło: comment_XN9EdA7x3Oq2599Q95OCGoCRktsMNPhz.jpg
Pobierzźródło: comment_ubsYWUDwt3mmYlW4rsQk8NT2z5RhNv6T.jpg
Pobierzźródło: comment_3o4ETmmtmeg63SGFXIC3xzata5Dgj8kK.jpg
Pobierzźródło: comment_LQSqHHscN7SoBO1thJ9SyMOfH6AMqcYB.jpg
Pobierzźródło: comment_2vLfj4ujlJHOwCydCgvi4mSTswAoZjnX.gif
Pobierz