„Pytaj, jeśli masz wątpliwości”
Zaryzykował, chociaż wg regulaminów nie powinien. Zaryzykował niewykonanie rozkazu (spóźnienie daje szansę wrogowi na wykonanie manewrów oraz wystrzelenie rakiet–stąd konieczność wykonywania rozkazów natychmiast po odebraniu). Kilkaset osób zawdzięcza temu człowiekowi życie. I nawet nie wiedzą o tym
Darth_Sicario z- #
- #
- #
- #
- #
- 17
Komentarze (17)
najlepsze
Operator radzieckiego systemu wczesnego ostrzegania przed amerykańskim atakiem nuklearnym odebrał sygnał o wystrzeleniu rakiet. Ale uznał że to błąd systemu (słusznie), złamał procedury i nie przekazał dalej informacji.
Zgodnie z procedurami powinien raportować wyżej a góra najprawdopodobniej wydałaby rozkaz odpalenia z pełną mocą radzieckiego arsenału (i w efekcie anihilację USA, które odpowiedziałoby tym samym, wtedy jeszcze nie było parasoli
Pietrow nie tyle uznał, że ataku nie warto robić tylko uznał, że 5 rakiet które wykrył raczej nie stanowią początku uderzenia. Gdyby wykrył ich więcej to świat pewnie przestałby istnieć ;-)
Podobno przy tym (kiedyś coś na ten temat czytałem, chyba jakąś rozmowę z nim) uznał że nawet gdyby to był prawdziwy atak (a na przykład błąd systemu polega na tym że pokazuje tak mało rakiet kiedy na prawdę jest ich więcej),
Ruscy i Air Korea w latach 80, Ukraincy i rosyjski samolot na Morzem Czarnym, amerykanie Air Iran nad Morzem Czarnym. Pewnie jeszcze troche było
@pies_harry: Zależy jak obliczać te statystyki. Jakby wziąć każdą jazdę autem jako osobną "podróż" to będzie ich niezliczenie wiele na całym świecie przez co statystycznie może wyjść, że procent wypadków do ogólnej ilości podróży jest mniejszy niż w przypadku samolotów. Można też wziąć pod uwagę jakie są szanse przeżycia w przypadku wypadku, w aucie zdecydowana większość kolizji nie kończy
Komentarz usunięty przez moderatora
Ten kto wydał rozkaz a jakby ktoś był z rządu to rozstrzelaliby wszystkich.