jest w granicach 2500-3500 rpm(przy bucie prawie w podłodze), więc zmienianie biegu przy 2500 obrotów gwarantuje
@coo84: i tu mógłbyś się zdziwić i to bardzo. Są silniki benzynowe bez turbo r4 16v które potrafią naprawdę sprawnie przyśpieszać przy 2.5k RPM: przykład był jeszcze jakiś model BMW ale niestety nie mogę go teraz odnaleźć.
@ksiak: ale ja nie mówię o sprawnym przyspieszaniu tylko o spalaniu jednostkowym paliwa, tzn ile gramów paliwa jest potrzebne do uzyskania jednostki energii (np. kWh), i właśnie zwykle najniższe jest w okolicach 2500-3500 dla silników r4 16v, co oznacza, że bardziej opłaca się przeciągnąć ten bieg tak, aby po zmianie biegu było 2500(czyli podciągać go w okolice 3200-3500) jednocześnie trzymając pedał gazu bardzo głęboko (ale nie na 100%)
Komentarze (8)
najlepsze
1. Porsche 911 GT3
2. Fuck eco driving.
Wsiadasz i już , niech ciebie ktoś zawiezie i odwiezie przy okazji można opieprzyć kierowcę że źle jeździ.
@coo84: i tu mógłbyś się zdziwić i to bardzo. Są silniki benzynowe bez turbo r4 16v które potrafią naprawdę sprawnie przyśpieszać przy 2.5k RPM:
przykład był jeszcze jakiś model BMW ale niestety nie mogę go teraz odnaleźć.