Chciałbym wszystkich przestrzec przed zakupami w firmie Satnet która jest właścicielem populatnego sklepu xiaomi.com.pl
Pół roku temu na aukcji allegro tej firmy (nick na allegro Sklep_TV-SAT) postanowiłem kupić kartę microsd Sandisk ultra 32gb. Aukcja wydawała się w porządku, tysiące pozytywnych opinii na Allegro, dziesięcioletnia gwarancja, zarejestrowana firma, możliwość zwrotu, tania wysyłka z polski.
Jednak dwa tygodnie temu karta przestała działać- postanowiłem złożyć reklamację u producenta przedstawiając mu dowód zakupu i zdjęcia karty. Po paru dniach dostałem maila- karta którą kupiłem okazała się podróbką! Oburzony tym faktem postanowiłem napisać do nich na Allegro- jednak nic już tam nie sprzedają a firma postanowiła chyba zająć się tylko sprowadzaniem telefonów i akcesoriów z chin i sprzedawania ich w swoim sklepie internetowym. Jednak dzisiaj minął tydzień odkąd napisałem dwa maile- do użytkownika allegro i do sklepu xiaomi.com.pl jako że jest tam ten sam właściciel.
Powołałem się w mailu na Ustawę o Prawie własności przemysłowej:
Art. 305. 1. Kto, w celu wprowadzenia do obrotu, oznacza towary podrobionym znakiem towarowym, zarejestrowanym znakiem towarowym, którego nie ma prawa używać lub dokonuje obrotu towarami oznaczonymi takimi znakami, podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności do lat 2.
2. W wypadku mniejszej wagi, sprawca przestępstwa określonego w ust. 1 podlega grzywnie.
3. Jeżeli sprawca uczynił sobie z popełnienia przestępstwa określonego w ust. 1 stałe źródło dochodu albo dopuszcza się tego przestępstwa w stosunku do towaru o znacznej wartości, podlega karze pozbawienia wolności od 6 miesięcy do lat 5.
Próbowałem również dodzwonić się do ww firmy- jednak skrzynka głosowa jest pełna.
Koszt samej karty nie był wielki- jest to 60zł jednak samo podejście do klienta, brak odpowiedzi i sam fakt sprzedawania podróbek przez tak wielką firmę zmotywował mnie do zgłoszenia sprawy na policję- tylko w przypadku wszczęcia przez nich postępowania będę mógł się ubiegać o zwrot pieniędzy dzięki Programowi Ochrony Kupujących na Allegro.
Tak więc jeszcze raz radzę zastanowić się przed zakupem u tych oszustów- nie liczcie na to że oni wezmą jakąkolwiek odpowiedzialność na siebie w przypadku reklamacji telefonów skoro nie potrafią załatwić tak drobnej sprawy.
tl;dr sprawia trafia na policje dziekuje bardzo
Komentarze (212)
najlepsze
@Andczej chyba ma już gotowe wklejki by tam nie kupować.
Na allegro mają 98.7% pozytywnych komentarzy, nie pomyślałem o tym żeby przy zakupie karty za 60zł zrobić większy research o sprzedającym D:
Każdy niech sobie kupuje gdzie chce, tutaj chodzi tylko o to aby Mirki wiedziały co ich może czekać.
Ale to prawda, na mirko wielu mirków ostrzega przed tym sklepem.
Oczywiście zdarzają się pozytywne opinie ale jest ich zdecydowanie mniej.
https://miuipolska.pl/forum/topic/7270-xiaomicompl-opinie-o-sklepie/#comment-94663
https://miuipolska.pl/forum/topic/10125-niepolecane-sklepy-xiaomi/
http://www.wykop.pl/wpis/18286327/mirki-czy-ktos-z-was-zamawial-juz-cos-na-http-xiao/
http://www.wykop.pl/wpis/18857923/mirki-pomocy-mam-xiaomi-redmi-3-pro-kupilem-go-w-j/
http://www.wykop.pl/wpis/19041363
Głównie Mirki skarżyły się na brak kontaktu ze sklepem, sprzedawanie towaru którego nie mają na stanie, słaby
- Agito
- Alsen
- Komputronik
i kilka innych, nie sądzę, żeby online te sklepy sprzedawały podróbki lub nie miały tych kart w ofercie ;)
Z tych sklepów wybierać i dopasować sobie odpowiednią ofertę z gwarancją i dostawą oraz ceną.
Za wysyłkę czekałem 2 tygodnie mimo, że w regulaminie maja napisane max 7 dni. edit: max 48h
Zero kontaktu, na maile nie odpisują, na podanym numerze telefonu odzywa się tylko i wyłącznie poczta głosowa a w zasadzie komunikat, że skrzynka jest pełna i nie ma możliwości nagrania się.
Odpisali mi w końcu na maila "co z moją paczką" po 3(!) tygodniach, że właśnie ją wysyłają. A telefon przyszedł pare
PS. Niedawno była na forach
źródło: comment_QlK8co5oyD2lYOwdhprZU6ALhl53mx4q.jpg
PobierzThank you for your email. Based on the information you provided we have determined that this is not an authentic SanDisk® retail brand product.
Please contact the seller to return it and request a refund. If necessary, you may use this email response to support a complaint with PayPal or your credit card company.
We can also forward your request to our