Po obejrzeniu paru filmików w temacie okazało się, że w Polsce to nawet auto z salonu nie jest na 100% pewne, chociaż jest gwarancja więc zawsze jakiś większy spokój sumienia jest. Nie to co zakup u gościa wyglądającego jak "rumun" w drewnianej budce przy parkingu z autami typu "paaanie wczoraj przyjechał i 5 osób już o niego pytało" a po oględzinach każda część karoserii w innym odcieniu... ( ͡°ʖ̯
@wszystkoousa To ja sobie pozwole dodac ze sytuacja rozni sie w zaleznosci od stanu. Rozne stany maja rozny poziom ochrony kupujacego nazywany "lemon laws".
Jezeli chodzi o Massachusetts to zgodnie z "lemon laws" kazdy samochod osobowy* z przebiegiem ponizej 125 tysiecy mil (200 tys kilometrow), kosztujacy powyzej 700$ jest objety ochrona przez 90 dni i 6 tysiecy kilometrow. Jak cos sie w tym czasie zepsuje, lub samochod nie przejdzie obowiazkowego przegladu to
Zastanawia mnie skąd ten carfax posiada dane o naprawach, z serwisów? Przecież w stanach Mirków reperujących samochody w stodołach chyba też nie brakuje
@1boszcz: no na naprawach itp... wiadomo można u Mirka przyciąć ale nie do końca, wujaszek prowadzi w USA zakład mechaniki już kupę lat. Z tego co mówił każda część która kupuje albo montuje, ma swój indywidualny kod naklejony. Od kupna do montażu takiej części jest cały czas skanowan w komputer. Są częste kontrolę w warsztacie, opisywał on ze wpada kontrol i skanuja wszystkie części, czy mają oni je w bazie jako
Zastanawia mnie skąd ten carfax posiada dane o naprawach, z serwisów?
@1boszcz: Jak samochod ma wypadek i ten wypadek byl zgloszony do ubezpieczalni (przez ktorakolwiek ze stron) to carfax dostaje dane na ten temat. Jak ktos po pijaku wpadl do rowu a potem wyklepal ze szwagrem w stodole to takich danych w systemie nie bedzie.
Informacje o przebiegu i ewentualnych usterkach podawane sa przy przegladzie a ten moga wykonywac tylko warsztaty
Wydaje mi się, że to działa w dwie strony. Pewnie Amerykanie dużo częściej niż my zmieniają samochody lub kupują kolejny, a co za tym idzie nie zaniżają cen czepianiem się przy np. 10 letnim samochodzie "paaaanie, tu jakiś purchel wyłazi, nie dostaniesz pan 20 za Chiny, jo dowom 11 i zatankuj mie go". Swoją drogą udostępnianie samochodu na jakiś okres czasu to dla uczciwego zainteresowanego coś zajebistego kiedy to bez presji może
@hlep: Wprawdzie nic nie zrozumiałem z Twojego wywodu ale coś Ci wyjaśnię. Kult auta jako olbrzymiego dobra w rodzinie pokutuje w takich krajach jak Polska. Dla zwykłego "hamburgera" auto używane to narzędzie, do pracy, do dojazdów do pracy, do wypraw na zakupy. Oni to traktują jak my odkurzacze z promocji w marketach. Zepsuje się? To wezmę następny. 2 tysie dolarów, co to jest dla takiego. Kredyt byle łajza dostanie.
Z kilku miejsc sam odchodziłem, bo nie chciałem brać udziału w zwykłych oszustwach, nakręcaniu naiwnych. Uszy Ci by spuchły, gdybym Ci powiedział co tacy pseudo szefowie potrafią kazać robić swoim pracownikom. I nie, nie jestem żadnym ideałem. Ale jakieś zasady mam. Jeśli ktoś mi mówi, że mam wkręcać prowadniki od zacisków hamulcowych na taśmę teflonową, bo dziada szefa nie stać na wstawienie "helicoil" - wybacz. Mógłbym Ci jeszcze wiele opowiedzieć. Ale to
Ja pierdziu. Ale o czym on ględzi? Chociażby - od kiedy VIN jest "bity" na silniku? Zwykła reklamówka tego całego "carfax". Sen o cudzie, tylko ktoś chyba zapomniał o tym, że w Polsce też można sprawdzić historię pojazdu. Poniekąd, bo tylko jeśli szkody nie były zgłaszane do ubezpieczyciela, a naprawy wykonywane w stodołach. Zmarnowane 5 minut.
Komentarze (29)
najlepsze
Jezeli chodzi o Massachusetts to zgodnie z "lemon laws" kazdy samochod osobowy* z przebiegiem ponizej 125 tysiecy mil (200 tys kilometrow), kosztujacy powyzej 700$ jest objety ochrona przez 90 dni i 6 tysiecy kilometrow. Jak cos sie w tym czasie zepsuje, lub samochod nie przejdzie obowiazkowego przegladu to
@1boszcz: Jak samochod ma wypadek i ten wypadek byl zgloszony do ubezpieczalni (przez ktorakolwiek ze stron) to carfax dostaje dane na ten temat. Jak ktos po pijaku wpadl do rowu a potem wyklepal ze szwagrem w stodole to takich danych w systemie nie bedzie.
Informacje o przebiegu i ewentualnych usterkach podawane sa przy przegladzie a ten moga wykonywac tylko warsztaty
Komentarz usunięty przez moderatora
Swoją drogą udostępnianie samochodu na jakiś okres czasu to dla uczciwego zainteresowanego coś zajebistego kiedy to bez presji może
1) komora silnika na prawym wzmocnieniu bocznym;
2) okolica gniazda prawego amortyzatora;
3) przegroda czołowa w okolicy komory wlotu powietrza;
4) kabina pojazdu w okolicy prawego przedniego fotela;
5) prawe nadkole;
6) prawy środkowy słupek karoserii;
7) prawy przedni słupek karoserii;
8) prawa strona ramy nośnej w okolicach prawego przedniego koła;
9) lewa strona podszybia wewnątrz kabiny.