@mike78: @Krzychooo: Hipotez jest kilka, jedna, najpopularniejsza, mówi, że po prostu w tych pociągach bardzo często śmierdziało z toalety, inna, trochę mniej wiarygodna, odnosi się do etapu projektowania. Podobno początkowo szafa wysokiego napięcia znajdowała się POD członem środkowym, jednakże były problemy z odizolowaniem jej właściwie od warunków atmosferycznych. W rezultacie, szafę WN przeniesiono w takie miejsce, gdzie w członach skrajnych znajduje się toaleta. Więc, niejako, "serce" EN57 znajduje się w
@R2D2_z_Sosnowca: a wężykuje przy tym niemiłosiernie.... wiem bo śmigam codziennie na tej trasie... praktycznie wszystkie kible mają ten sam problem... niezależnie od tego czy są po grubym remoncie czy po pudrowaniu
@SPR8: Do charakterystycznych niekorzystnych ruchów pojazdu należywężykowanie, które występuje gdy podstawowy ruch pojazdu jest zakłócany przesunięciami poprzecznymi i ruchami obrotowymi wokół osi pionowej pojazdu.
Czyli pociąg #!$%@? na boki... Buja się tak że jakbyś postawił szklankę z wodą to myślę że spokojnie połowa by się wychlupala. Poszukaj na YT "wężykowanie en57“
Nie mam pojęcia z czego dokładnie to wynika... Pytaj jakichś fanatyków kolejowych. Ja jestem kinder fanem.
Jestem absolutnie zakochany w polskim taborze, uwielbiam go i bardzo będzie mi szkoda, jak kiedyś zastąpią/zmodernizują ENki oraz "zielone" lokomotywy odejdą, takie jak sm42.
@NiEoTakiePolskieNicNieRobilem: To oczywiste, że skoro było mniej linii kolejowych, to wiecej budowano. Teraz masz tanie połączenia autobusowe i więcej ludzi ma samochody. Skoro jakaś linia jest zamykana, oznacza że jest niepotrzebna lub nierentowna. Mają tam na siłę jeździć pociągi i generować straty?
@elemenTH: @j557: choćby cisnął 250, to i tak przy 40 nie da się usłyszeć rozmówcy siedzącego naprzeciwko. Przy 60 trudno coś przeczytać (zawieszenie). Przy 80 wyprawa do "kibla" zakrawa o szaleństwo. Więc przy "konstrukcyjnym" 110 pozostaje już tylko wegetowanie przy oknie i odliczanie stacji...
Komentarze (78)
najlepsze
Czyli pociąg #!$%@? na boki... Buja się tak że jakbyś postawił szklankę z wodą to myślę że spokojnie połowa by się wychlupala. Poszukaj na YT "wężykowanie en57“
Nie mam pojęcia z czego dokładnie to wynika... Pytaj jakichś fanatyków kolejowych. Ja jestem kinder fanem.
choćby cisnął 250, to i tak przy 40 nie da się usłyszeć rozmówcy siedzącego naprzeciwko.
Przy 60 trudno coś przeczytać (zawieszenie).
Przy 80 wyprawa do "kibla" zakrawa o szaleństwo.
Więc przy "konstrukcyjnym" 110 pozostaje już tylko wegetowanie przy oknie i odliczanie stacji...