Co męczy peceta? Najbardziej wymagające opcje graficzne gier
W grach pecetowych pojawia się coraz więcej ustawień graficznych, ale które z nich obarczyć winą za największe obciążanie komputera? O tym przekonacie się w materiale.
![Boczento](https://wykop.pl/cdn/c3397992/Boczento_PhIQQ3nais,q52.jpg)
- #
- #
- #
- #
- #
- #
- 171
W grach pecetowych pojawia się coraz więcej ustawień graficznych, ale które z nich obarczyć winą za największe obciążanie komputera? O tym przekonacie się w materiale.
Komentarze (171)
najlepsze
swojej siostrzenicy która (o dziwo) lubi wszystkie gierki bardziej zaciekawił gothic 1 i 2 aniżeli taki wiedźmin 1 albo fable
chociaż postacie i rozgrywka to nie wszystko. Dajmy np. taki minecraft, on do dziś jest dla mnie grą która wciągnęła na początku mocniej niż wszystkie GTA razem wzięte (szkoda tylko, że na krótko i to jeszcze w 2010 roku)
@theGOODson: Fakt, że grałeś w nie 15 lat po premierze nie oznacza, że swego czasu te gry nie robiły graficznie wrażenia. Taki np. Gothic 1 uchodził za bardzo ładną grę, pamiętam te zachwyty nad otwartym światem, technologią i w ogóle. Podobnie Knights of the Old Republic. Często ktoś
W sumie kiedys byłem w pierwszej 50 chyba :P
Oczywiście odpowiadają za fizykę, ale włączenie tego efektu powoduje generowanie wielu dodatkowych obiektów które jednak muszą być obsłużone przez GPU. Physx tylko kalkuluje pozycje tych obiektów, jednak ich wyświetlanie obciąża kartę graficzną.
Zwykle są to efekty cząsteczkowe + dym itp.
No najbardziej te efekty widać w Batmanach i Borderlands. W batmanie jest to właśnie ten dym + gazety poruszane podczas chodzenia, w borderlands kawałki ziemi podczas strzelania w
Przykłady?
- GTA 4, które podczas premiery potrafiło zamulić nawet najwydajniejsze PC na rynku i niechlubny przykład braku optymalizacji dawało przez dobre naście miesięcy zanim stworzono coś, co faktycznie dawało radę w pełnych detalach.
- Assasins Creed Unity - to samo co z GTA, na początku optymalizacja była tak beznadziejna, że nawet najmocniejsze komputery miały problemy, plus za to, że w przeciwieństwie do
Najlepszy przykład to The Vanishing of Ethan Carter, gdzie kupując jedną grę, otrzymujemy jej dwie wersje na dwóch silnikach (Unreal Engine 3 i 4). Rożnicę w grafice są minimalne, a sama płynność rozgrywki dramatycznie różna - grubo ponad dwa razy niższa ilość FPS w wersji na UE4.
Rozdzielczość ekranu>cienie>cieniowanie>odbicia w czasie rzeczywistym(nie w screenspace)>antyaliasing>fizyka i tutaj znacznie dalej roślinność>efekty cząsteczkowe i jeszcze dalej god rays i na samym końcu najmniej wymagające-jakość tekstur.
Efekty postpro po części wymienione, do tego można doliczyć przed god rays jakieś HDR/Bloom.
Na lapku mam 4gb Ramu i strasznie to ciąży przy grach z racji jego braku...
Polecacie jakieś sposoby, programy na zwolnienie miejsca Ramu ? :(