To tak wypunktowane dlaczego nadszedł krach w 1983 roku - Popularyzacja stosunkowo tanich komputerów domowych (ZX Spectrum, C64) - Wprowadzenie nowych konsol które nie podbiły rynku - Atari 5200, Coleco Vission (Atari 2600 zostało przechrzczone na VCS - Video Computer System) - Wyprodukowanie 12 milionów kopii słabej konwersji Pacmana na Atarii 2600 - na rynku obecnie znajdowało się jedynie około 10 milinów konsol, a port był tak słaby, że ludzie zwracali grę
@Ama-gi: i nie wszystkim się podoba. Próbowałem, czułem się jak bym po prostu korzystał z fajnego "bajeru" który fajnie wypróbować ale na którym nie grał bym "na poważnie".
@FireFucker: Piękne rzeczy robią tam na Ahoy. Zawsze zazdrościłem autorowi poczucia estetyki. Ja niestety zawsze byłem noga jeśli chodzi o rysowanie czy projektowanie i wszystkie filmy wyglądają strasznie pokracznie i niespójnie. Ale całe życie przede mną, kiedyś się nauczę robić ładne rzeczy :) Ahoy to jeden z najlepszych kanałów poświęconych grom wideo na Tubie. :)
Bullshit. Żaden kryzys, tylko przestarzałe już Atari VCS w spektakularny sposób je*ło i przez chwilę nie było godnego następcy. Also, część rynku gier przeniosła się na komputery domowe.
Taka ciekawostka że przed kryzysem gry wideo były bardziej związane z kobietami, wiele kobiet było programistami itd. ponieważ uważano to za zwykłą pracę biurową dopiero przy odrodzeniu się branży Nintendo musiało zdecydować do kogo kierować swój produkt ponieważ sklepy z zabawkami były podzielone na sekcje dla chłopców i dziewczynek. Wybór padł na chłopców a reszta jest historią.
@Rak-Pustelnik: @pseudoefedryna: @dajitemka: ja jako ciekawostkę podam, że uważaną za pierwszą kobietę która była bezpośrednio zaangażowana w produkcje gry (Centipede, 1980r) była Dona Bailey. Atari reklamowało grę jako "Pierwsza gra zrobiona przez kobietę". Reczywistość jest trochę inna ponieważ Bialey nie pracowała sama nad grą. Do tego rok wcześniej programistka Carol Shaw stała za produkcją 3-D Tic-Tac-To, również wydaną przez Atari.
Komentarze (62)
najlepsze
- Popularyzacja stosunkowo tanich komputerów domowych (ZX Spectrum, C64)
- Wprowadzenie nowych konsol które nie podbiły rynku - Atari 5200, Coleco Vission (Atari 2600 zostało przechrzczone na VCS - Video Computer System)
- Wyprodukowanie 12 milionów kopii słabej konwersji Pacmana na Atarii 2600 - na rynku obecnie znajdowało się jedynie około 10 milinów konsol, a port był tak słaby, że ludzie zwracali grę
@adsz65: odwrotnie - najpierw się nazywała VCS, potem 2600
źródło: comment_2H27Brgbtc0z9pkiKE9TI4ivdFbmcdmV.jpg
PobierzTo tylko pierwsza część. Ahoy (Stuart Brown) robi filmiki o historii gier video, dzieli je segmentowo, publikuje a potem wypuszcza całość.
Ma niesamowitą wiedze, głos i dodatkowo, sam robi wizualizacje i soundtrack. Taki @archonik tylko że po angielsku.
(Bez urazy dla Archonika, oczywiście*)
* - Nie jestem godzien, lecz Cię wielbie, Panie mój.
Ale całe życie przede mną, kiedyś się nauczę robić ładne rzeczy :) Ahoy to jeden z najlepszych kanałów poświęconych grom wideo na Tubie. :)
( ͡° ͜ʖ ͡°)
@Zaleszczotek: Głodnemu chleb na myśli.