Niekończące się złoto: Ekonomia w grach RPG
Ekonomia dotyczy też świata gier - a często RPG to tak naprawdę świetny przykład jak taka symulowana gospodarka (nie)działa, gdy nie występują podstawowe mechanizmy ekonomiczne.
Mr--A-Veed z- #
- #
- #
- #
- #
- #
- 3
Ekonomia dotyczy też świata gier - a często RPG to tak naprawdę świetny przykład jak taka symulowana gospodarka (nie)działa, gdy nie występują podstawowe mechanizmy ekonomiczne.
Mr--A-Veed z
Komentarze (3)
najlepsze
Niesamowicie hojny strumień dochodów i niskie ceny ekwipunku są prawdopodobnie efektem tego, że gra ma być dynamiczna.
Zaczynamy jakimś gołodupcem, a po tych parudziesięciu godzinach gry mamy być wielkim herosem. Jak to osiągnąć? Oczywiście ubijanie potworów daje doświadczenie, ale potrzebny też jest ekwipunek.
Stąd też po prostu broń jest łatwo dostępna i tania. Dodajemy tutaj fakt, że lepszy gracz zabija groźniejsze potwory, a
Artykuł ukazuje spojrzenie mikro - z perspektywy bohatera. Stąd właśnie określenie "usuwanie złota". Oczywiście chodzi o usuwanie złota z portfela (a raczej mieszka) postaci. ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Jednak z perspektywy makro - to jest z punktu widzenia całej gospodarki - akurat określenie "usuwanie złota" jest trochę chybione - złoto było kiedyś pieniądzem z jednej, podstawowej przyczyny