Honda Civic Type-R FK2 2015
Honda Civic Type R 2015 to najszybszy seryjnie produkowany samochód z przednim napędem na torze Nurburgring.
Przejechanie okrążenia w czasie
07:50.63 to zasługa całkowicie nowego, doładowanego silnika
i-VTEC z bezpośrednim wtryskiem benzyny o pojemności 2.0 litrów. Silnik generuje niezwykłą moc i wysoki moment obrotowy – przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje tylko
5,7 sekundy, a maksymalna prędkość wynosi
270 km/h.
Dużo uwagi skupiono wokół
aerodynamiki, pozwoliło to wygenerować duży docisk zapewniający stabilne prowadzenie przy wysokich prędkościach. Nie jest to domeną przednionapędowych samochodów. Potężny spojler tylny, prawdziwie wydajny dyfuzor oraz wloty powietrza zapewniającymi odpowiednią wymianę ciepła prowadzono w tunelu aerodynamicznym w Japonii i posłużono się m. in. metodą CFD. Testy samochodu w warunkach rzeczywistych prowadzono na jednych z najtrudniejszych torów świata jakimi są Suzuka i Nürburgring.
Przyklejony do nawierzchni toru wyścigowego
Silnik Hondy Civic Type R rozwija moc
310 KM przy 7000 obr./min. Maksymalny moment obrotowy rzędu
400 Nm gwarantuje emocje, jakich nie dostarczył żaden Civic Type R w historii.
W nowej Hondzie Civic Type R debiutuje też nowy tryb
+R, który jest idealny do jazdy wyczynowej na torze.
Nowa Honda Civic Type R wejdzie do sprzedaży w Europie zimą tego roku. Model będzie dostępny w pięciu kolorach: Championship White, Crystal Black (perłowy), Polished Metal (metaliczny), Brilliant Sporty Blue (metaliczny) oraz Milano Red.
Civic Type R w wersji GT będzie kosztować w Polsce 144 000 zł
Komentarze (3)
najlepsze
https://www.youtube.com/watch?v=Pn1tNjkma-Q