AMA 2 - inżynier(owie) w UK.
Kontynuacja AMA sprzed ponad dwóch lat w wykonaniu @trustME i @Wujek_Fester – dwóch Mirków – inżynierów podbijających aktualnie UK. Te same miasta (w PL i UK), dwie różne historie, dwóch totalnie różnych kolesi i różne specjalizacje. Zapraszamy do przeczytania wstępu i zadawania pytań.
Wujek_Fester z- #
- #
- #
- #
- #
- #
- 479
Komentarze (415)
najlepsze
1. Jeżeli chodzi o elektronikę to co dokładniej robisz?
2. Jak w skrócie wygląda typowy dzień w pracy?
3. Może kilka przykładów jakichś projektów nad którymi pracowałeś?
4. Programujesz mikro kontrolery? Jakie?
5. Jakich programów najczęściej używasz do pracy?
1.Głównie testy funkcjonalne - Jakiś DAQ, jakiś CAN - badania akcja-odpowiedź. Oprócz tego budowanie sprzętu do innych testów - ostatnio siedzę przy stacji do pomiaru parametrów wstysków gazu CNG - przepływ, zestawianie zestawów o zbliżonych parametrach itd. Jak będzie trzeba zaprogramować bed of nails dla surowej PCB to też zrobię :-)
2.Pierwsza rzecz po wejściu do firmy to włączenie komputera i w trakcie jak się ładuje system schowanie lunchu do
Ogolnie, czy firmy w uk bywają tyle zdesperowane w pewnych branzach ze biora ludzi z dobrymi referencjami bez dobrej znajomosci jezyka i inwestuja w nich?
Że co?
Prawdopodobnie to pytanie już padło (ale nikomu nie chciało by się przelatywać przez całe AMA) więc chłopaki nie bijcie zbyt mocno :)
Jak wkręcić się w inżynierkę (zakładając że jest już za późno na szkolną edukację, studia w tym kierunku) o ile to możliwe bez takowego przygotowania.
Pozostaje zdobywanie doświadczenia w miejscach pracy? (z tym że bez doświadczenia i wiedzy zdobytej w szkole, na studiach raczej o to ciężko bo
Jak wygląda u was perspektywa studiowania i pracowania w zawodzie zaraz po technikum? Da radę zaraz po technikum mechatronicznym znaleźć pracę mniej więcej związaną z zawodem(docelowo inżynier utrzymania ruchu/programista PLC) i studiować naraz?
Pracowałem przy EPR na OL3-Olkiluoto i Flamanville we FR, z EPR jestem za pan brat. Towarzystwo się rozjechało, a część wylądowała w okolicach Hinkley Point i jakoś nie kwapią się do dzielenia informacjami. Macie jakieś info?
1. Kończę właśnie AIR na wydziale mechanicznym na polibudzie w Gliwicach i pracuję jako automatyk na utrzymaniu ruchu na 1/2 i tak się zastanawiam czy warto iść na magisterke czy lepiej skupić się na zdobywaniu doświadczenia w pracy? Bardzo ważny i potrzebny jest ten papierek magistra?
2. Kursy i szkolenia robiliście na własną rękę czy w jakiś inny sposób np. z roboty was wysyłali?