To Wykop też nie jest darmowy, nie? Bo przecież komputera/smartfona musiałeś użyć, żeby na niego wejść :P.
Zestaw kosztuje 60$ zakładając, że masz spoko smartfona. Nie jest to wydufane założenie, bo jak patrzę po znajomych to 60% ma już smartfony "VR-Ready", a z tech geeków to jest 90% ludzi z odpowiednimi smartfonami.
@to_jest_chyba_kurcze_zart: To przepraszam cię bardzo, podaję nową cenę zestawu - około pareset tysięcy złotych.
Zacząłem myśleć. Mówię sobie "Kurcze, jak już kupi sobie telefon, weebo, wiimote'a, komputer, to jeszcze musi mieć na czym stać, gdzie to odpalić. To oznacza, że musi sobie wynająć mieszkanie. To znaczy, że jest już pełnoletni i po edukacji, więc trzeba dodać koszty wychowania i utrzymania przez conajmniej 18 lat. I tak dalej...I tak dalej..."
Korzystałem z Oculusa DK1 i przy nim Weebo jest łatwiejsze w obsłudze, co automatycznie wpływa na radoche z używania :) wystarczy telefon, bez miliona kabli i komputera ;)
@dirtz: Łatwiejsze w obsłudze? Owszem, wykorzystuje interfejs Google Cardboard, gdzie DK1 to wersja deweloperska i do tego z tych najbardziej prymitywnych. Tylko nie zapomnij o wiadrze na rzygi, powstałe przez opóźnienie między ruchem głowy a tym co zobaczysz na ekranie. Ciężko jest zejść poniżej 20ms na kablu i Oculus długo z tym walczył, aby było to na satysfakcjonującym poziomie, a tutaj mamy do czynienia z akcelerometrem i żyroskopem wbudowanym w telefonie,
"Made for VR" soczewki to zwykłe soczewki asferyczne plastikowe dające z ekranem 7 cali (DK1) albo 5,5 cala (DK2) FOV 110 stopni. Weebo daje tych stopni... około 105. Efekt wizualny jest więc prawie identyczny.
To ciekawe, że soczewki Weebo dają około 105 stopni, w jaki sposób zostało to zmierzone? Nikomu z obecnych największych graczy VR nie udało się przekroczyć granicy 110 stopni, bez większych kompromisów a Gear VR posiada 96
Ach ci głupi ludzie z Oculusa, Valve, Sony, Amd i Nvidia spędzający tysiące godzin by wyeliminować chociażby jedną dodatkową milisekundę i zejść jak tylko się da poniżej tego magicznego progu 20 ms, bo w końcu absurdalne opóźnienia powyżej 100 ms to jeden z dwóch podstawowych powodów, które zabiły VR 20 lat temu.
Ach ci głupi ludzie i te ich miliony dolarów zmarnowane na każdą milisekundę optymalizacji. Tutaj youtuber ci pięknie udowodni, że
Skryptów jest pełno do różnego sprzętu. Mnie bardziej ciekawi, jak wyświetla obraz z PC na telefonie i pobiera dane z akcelerometrów na żywo, bo jak na razie nigdzie nic nie napisał.
Z tego co widziałem, autor w innych filmach korzysta z zestawu Oculus DK1, po którym rzeczywiście wrzucenie smartfona z FHD czy 4k, może dać lepsze wrażenia. W gruncie rzeczy DK1, to właśnie takie smartfonowe gogle. Ale nie wierzę, że taki zestaw jest w stanie przebić DK2, czy nadchodzące CV1/Vive. Różnica między 60FPS, a 75FPS jest ogromna (a co dopiero z min.90FPS), a do tego śledzenie wspierane przez kamerę/lighthouse, znacznie lepsze od akcelerometrów.
@Weebo3D: Jak kiedyś przetestuję to powiem. ;) Boli to 60FPS, no ale to już ograniczenie smartfonów niestety. Z ciekawości to śledzenie orientacji głowy dobrze radzi sobie z ruchami ciała, np. pochylenie się, czy kucanie?
Odchodząc trochę od walki mobile vs. PC - niestety ogólnie mam wrażenie, że VR startuje trochę za szybko i ze złej strony. Sam posiadam gogle DK2, gdzie mamy 75FPS, FHD i kamerkę odpowiedzialną za ruchy, a mimo
@Iron_Maan: O nie nie, powiedziałem "Kontrolery Wii, za które zapłaciłem mniej więcej 100zł, może trochę więcej" - też w sumie brzmi śmiesznie, ale faktycznie koszt wiimoteów bardzo zależy od okazji na allegro :P
@m__r: no oczywiście że psuje, ale czy ktokolwiek w dzisiejszych czasach naprawdę się tym przejmuje? Oczy i tak dadzą po sobie znać, w przeciwieństwie do dość ułomnego narządu jakim jest ludzki słuch (pozdrowienia dla audiofili), zaczną cię boleć oczy, tak samo głowa, zmniejszenie jasności ekranu dużo nie pomoże. Trzeba sobie robić przerwy co jakieś 30-40 minut, więcej i tak na początku nie dasz rady. Później powoli zaczynasz się przyzwyczajać.
@m__r: Ogólnie to tak. Soczewki zmieniają ogniskową podobnie jak lupa. Przykładasz ją do oka i możesz przybliżyć obiekt bliżej niż pozwala ci twój wzrok. Zmęczenia brak, ale duże opóźnienie przy danych z akcelerometrów powoduje mdłości po pewnym czasie.
Takie VR to sobie w dupe mozecie wsadzic, fake3d i obudowa ze sklejki, hahaha.
Ja poczekam az troche sprzet stanieje, bo do prawdziwej zabawy trzeba miec hi-end komputer i dobre gogle, a to co na filmiku, to jakas namiastka dla ubogich. Sam oculus rift to jeszcze nie jakis wydatek, ale zeby renderowac 60-90 fps podwójnie to trzeba miec monster maszyne https://forums.frontier.co.uk/showthread.php?t=207248
@DOgi: Oczywiście, ciężko dorównać funkcjonalnością do GearVR produktem za 60 zł :) Zapraszam jednak do obserwowania naszego rozwoju, będziemy realizować naszą wizję na gogle mobile VR :)
@neoandrew: W porządku, każdy ma prawo mieć swoje zdanie. Personalnie mam jednak wrażenie, że oceniasz nas zbyt surowo i niesprawiedliwie. Mamy setki zadowolonych klientów. Obecny produkt, choć bardzo prosty daje ludziom wiele frajdy. A to dopiero początek naszej pracy.
Komentarze (160)
najlepsze
To Wykop też nie jest darmowy, nie? Bo przecież komputera/smartfona musiałeś użyć, żeby na niego wejść :P.
Zestaw kosztuje 60$ zakładając, że masz spoko smartfona. Nie jest to wydufane założenie, bo jak patrzę po znajomych to 60% ma już smartfony "VR-Ready", a z tech geeków to jest 90% ludzi z odpowiednimi smartfonami.
Zacząłem myśleć. Mówię sobie "Kurcze, jak już kupi sobie telefon, weebo, wiimote'a, komputer, to jeszcze musi mieć na czym stać, gdzie to odpalić. To oznacza, że musi sobie wynająć mieszkanie. To znaczy, że jest już pełnoletni i po edukacji, więc trzeba dodać koszty wychowania i utrzymania przez conajmniej 18 lat. I tak dalej...I tak dalej..."
Come on,
To ciekawe, że soczewki Weebo dają około 105 stopni, w jaki sposób zostało to zmierzone? Nikomu z obecnych największych graczy VR nie udało się przekroczyć granicy 110 stopni, bez większych kompromisów a Gear VR posiada 96
Ach ci głupi ludzie i te ich miliony dolarów zmarnowane na każdą milisekundę optymalizacji. Tutaj youtuber ci pięknie udowodni, że
Odchodząc trochę od walki mobile vs. PC - niestety ogólnie mam wrażenie, że VR startuje trochę za szybko i ze złej strony. Sam posiadam gogle DK2, gdzie mamy 75FPS, FHD i kamerkę odpowiedzialną za ruchy, a mimo
@CePeK: nie. Telefony sobie z tym nie radzą zbyt dobrze. Potrzeba wbudowanego w okulary hardware'u do headtrackingu.
( ͡° ͜ʖ ͡°)( ͡° ͜ʖ ͡°)
Ja poczekam az troche sprzet stanieje, bo do prawdziwej zabawy trzeba miec hi-end komputer i dobre gogle, a to co na filmiku, to jakas namiastka dla ubogich. Sam oculus rift to jeszcze nie jakis wydatek, ale zeby renderowac 60-90 fps podwójnie to trzeba miec monster maszyne https://forums.frontier.co.uk/showthread.php?t=207248
Czy moglibyście mi powiedzieć, w czym Weebo3D 2.0 jest lepsze od np.: Ritech II