Drogi betonowe tańsze i lepsze dla środowiska niż asfaltowe?
![Drogi betonowe tańsze i lepsze dla środowiska niż asfaltowe?](https://wykop.pl/cdn/c3397993/link_gAyhjoV0nnePnduzuFUGTTAbkSHnZ6Mo,w300h194.jpg)
635 mln zł zaoszczędzi Polska dzięki budowie części dróg w technologii betonowej. Przedstawione przez GDDKiA analizy potwierdzają, że drogi betonowe są trwalsze i tańsze od asfaltowych - podkreśla Stowarzyszenie Producentów Cementu, podpierając się dodatkowo opinią Instytutu Techniki...
![lubie_jesc](https://wykop.pl/cdn/c3397992/lubie_jesc_agCHKfXyf7,q52.jpg)
- #
- #
- #
- #
- #
- 122
- Odpowiedz
Komentarze (122)
najlepsze
-większy koszt inwestycji na początku
-nie da się wcisnąć #!$%@? ruskiego asfaltu za łapówkę (koleiny wynikają z nadmiernej zawartości parafiny w mieszance asfaltowej)
+używamy polskiego betonu
Żeby nie było, nawet swojsko brzmiący Ożarów jest w rękach irlandzkich...
Kiedyś używano popiołów wulkanicznych dziś beton portlandzki to niestety podróba gorsza niz chińska.
Drogi betonowe owszem, są lepsze i tańsze w eksploatacji. Są też droższe wbudowie, wymagają większej dokładności wykonania.
Co z tego wynika?
Polityk ma kadencję krótką, nie patrzy na oszczędności za 10 lat, to bedzie problem kogoś innego.
Przy asfalcie jak się ukradnie pół podbudowy to co najwyżej trochę się nawierzchnia pokrzywi i koleiny będą za kilka lat, ale jak juz
Solenie im szkodzi, mróz też (jeśli będzie porowata nawierzchnia...)
Remont betonówki jest droższy, bo musisz skuwać zamiast zwykłego frezowania.
A tu są proponowane odcinki, które miałyby powstać w technologii betonowej:
A tu są proponowane odcinki, które miałyby powstać w technologii betonowej:
Ale najlepiej oszczędzać na kierowcy. Bo po co kowalskiemu cichsza jazda? Po co kowalskiemu szybko ścierające się opony? Po co kowalskiemu tumany kurzu i ostre odpryski betonu zmieszanego ze żwirem uderzające w lakier na masce?
Dla mnie jest jeszcze jeden plus - opony w motocyklu będą się wycierać na rantach jeszcze szybciej( ͡° ʖ̯ ͡
Bo szorstka jak papier ścierny nawierzchnia ma mniejsze opory toczenia?
-pracuje tak czy siak, jest o niebo lepszy od drogi asfaltowej,
-jest dużo droższy od drogi asfaltowej,
-jest głośniej (masz racje), ale bez przesady
-ścieranie opon to minimalna różnica nie do zauważenia dla Kowalskiego
-tumany kurzu (myślę, że takie same)(czy ktokolwiek to mierzył? skąd masz