@arczer: Wiesz jakie zyski mają firmy na kolei? PKP Intericty: Zysk netto -54,2 mln zł (2014) Takie Koleje Śląskie mają około 100-200 tys. zł. zysku, aby kupić pociąg, taki tani Pesa Elf za 10 milionów, musieli by "Zbierać" na niego 66 miesięcy. PROTIP: Komunikacja publiczna nie powinna być nastawiona na dochód, a na transport pasażerów (niestety w polsce jest Pieniądze > Pasażer)
@arczer: Oczywiście, ale pamiętajmy że nie może dochodzić do sytuacji w których są likwidowane połączenia kolejowe na granicy rentowności (ja nie mówię i pustych wagonach, tylko o granicy rentowności +/-), albo linie autobusowe bo nie przynoszą odpowiedniego dochodu. Nie chodzi mi o to, żeby spółki miały miilionowe minusy i milionowe długi, ale "że trochę na minusie mogą być".
Btw: W Żorach się da. Nie mówię o tym, że takie duże spółki
@vesterr: ale wy tępi jesteście. PKP energetyka to duży potencjał PKP. Został sprzedany nawet nie Polakom :) Jak cała Polska. Nie chce mi się tego tłumaczyć, nie będę umoralniał debili.
Na Wikipedii jest napisane, że przychód spółki w 2013 roku wyniósł 3,6912 miliarda zł, a dochód 89,96 miliona zł. Szukałem raportów rocznych, ale na oficjalnej stronie PKP Energetyka, nie ma aktualnych raportów (klik), co jest trochę dziwne. Spółka była już rentowna i jej sprzedaż (państwo posiadało 90% akcji, PKP S.A. 10%) jest ekonomicznie niekorzystna dla Polski. Podążając tym torem, wyprzedamy cały majątek państwa i stracimy suwerenność.
@kakaowymistrz: wytlumacze ci. Jedyna, strategiczna, państwowa firma na rynku zarzadzajaca i sprzedajaca energie dla PKP i nie tylko zostaje sprzedana w prywatne rece (choc przynosila zyski). Za CVC nie wiadomo kto stoi bo jest to wydmuszka (bylo o tym nie raz na portalach biznesowych). Od teraz PKP bedzie kupowac prad, lacza itp od prywatnej firmy. Oboje wiemy do czego to doprowadzi.
Komentarze (103)
najlepsze
PKP Intericty: Zysk netto -54,2 mln zł (2014)
Takie Koleje Śląskie mają około 100-200 tys. zł. zysku, aby kupić pociąg, taki tani Pesa Elf za 10 milionów, musieli by "Zbierać" na niego 66 miesięcy.
PROTIP: Komunikacja publiczna nie powinna być nastawiona na dochód, a na transport pasażerów (niestety w polsce jest Pieniądze > Pasażer)
Nie chodzi mi o to, żeby spółki miały miilionowe minusy i milionowe długi, ale "że trochę na minusie mogą być".
Btw: W Żorach się da. Nie mówię o tym, że takie duże spółki
Komentarz usunięty przez moderatora