W świecie efektów specjalnych: realistyczna fizyka dymu
Ponad 4 minutowa kompilacja efektów specjalnych odzwierciedlając dym i wybuchy.
WuDwaKa z- #
- #
- #
- #
- #
- #
- 45
- Odpowiedz
Ponad 4 minutowa kompilacja efektów specjalnych odzwierciedlając dym i wybuchy.
WuDwaKa z
Komentarze (45)
najlepsze
@DrBongo: Prawdopodobnie to jest bardzo uproszczony model większych cząsteczek (objętości) wypełnionych dymem, bezsiatkowy, a potem wewnątrz tych części renderowany dym wg wcześniej przyjętych algorytmów. Wyglada ładnie i prawdziwie, ale rzeczywista fizyka przepływu
Teraz wyobraź sobie że powietrze (dym) jest takim płynem i dookoła ciebie przelewa się z jednego miejsca na drugie - wbrew pozorom ten ruch jest opisany prawie tymi samymi zależnościami co przepływ np. wody. Ten przepływ można policzyć i do tego potrzeba pewnych sztuczek matematycznych
Generalnie przestrzeń dzieli się na jakąś liczbę takich małych objętości, pomiędzy którymi przepływa płyn (powietrze), miesza się, ogrzewa itp. Tych elementów masz miliony - na każdym ich połączeniu rozwiązujesz kilka-kilkanaście równań i otrzymujesz wynik, np. mówiący o tym jak w całym tym układzie poruszy się powietrze przez 1 sekundę. Powtarzasz to dużo razy i masz symulację
W Batmanach też dym reaguje z otoczeniem, ale tylko na kartach nvidii
Gdyby ktoś chciał spróbować zasymulować prawdziwy rozpływ dymu, na stronie
http://www.nist.gov/el/fire_research/fds_smokeview.cfm Jest dostępny