Na stacjach Orlen już wkrótce będzie można ładować Tesle. Od sierpnia w Niemczech a od przyszłego roku także i w Polsce. Jak mówią - kierowca benzyny nie kupi ale parówkę zje :)
Właśnie się zastanawiałem kiedy się połapią w tym biznesie. W końcu na prądzie mogą tak samo zarabiać jak na paliwach. A wzrost ilości e-aut jest nieunikniony.
no tak, ale koszt auta, ale dostępność pkt ładowania, ale koszt przejechania 100km (zakładam że ładujemy akumulatory w domu), ale zasięg, ale awaryjność i zużycie akumulator, ale, alee... właśnie te "ale". żeby nie było, jaram się autami elektrycznymi, jazda w ciszy, praktycznie pełna #!$%@? od samego ruszenia z miejsca, brak skrzyni biegów, ekologia, itp itd super sprawy. ale gdybym ja miał potencjalnie 300k to nigdy nie zdecydowałbym się na takie
Ciekawe jak będzie z pokryciem tymi stacjami. Jeśli upowszechni się to do takiego stopnia, że nie trzeba będzie takich 'tankowań' specjalnie planować, a w ciągu 3-4 lat byłby dostępny Model 3 to chętnie bym się pokusił na takiego elektryka na następne auto.
@jarpen1234: Na trasę powinno wystarczyć przy założeniu autostrad i głównych dróg. Należy pamiętać że stacje nie będą w centrach miast itp, nie są przeznaczone do codziennego tankowania wozów.
@jarpen1234: planowane pokrycie to 7 sztuk w Polsce przez najblizsze pare lat. Tak jak napisał factorys SC jest tylko na trasach i do długich podróży. Zresztą obecnie chyba powyżej 80% ładowania modelu S nie pochodzi z SC.
ale jeszcze w tym roku także w sieci stacji paliw należących do Grupy ORLEN w Polsce i Czechach pojawią się punkty szybkiego ładowania samochodów elektrycznych.
@1984hawk: no rzeczywiscie szok - jest tak dostepny ze w polsce na chwile obecna jest ich cale 0 (slownie: zero) a do konca 215 planowanych jest 5 a do konca 2016 7 - mysle ze mozna to nazwac innowacyjnoscia jesli chodzi o polske
@highlander: pytanie na ile to Unia Europejska chce a na ile to BMW przelobbowało. Przecież CCS Combo to tragicznie wielkie jest, to jak miecz dwuręczny w porównaniu do szebelki Tesli, która dodatkowo będzie jeszcze mniejsza bo chłodzona cieczą.
Komentarze (176)
najlepsze
A ja mówię, że może - ale to Tesla będzie płacić Orlenowi.
no tak, ale koszt auta, ale dostępność pkt ładowania, ale koszt przejechania 100km (zakładam że ładujemy akumulatory w domu), ale zasięg, ale awaryjność i zużycie akumulator, ale, alee... właśnie te "ale". żeby nie było, jaram się autami elektrycznymi, jazda w ciszy, praktycznie pełna #!$%@? od samego ruszenia z miejsca, brak skrzyni biegów, ekologia, itp itd super sprawy. ale gdybym ja miał potencjalnie 300k to nigdy nie zdecydowałbym się na takie
Opis znaleziska wprowadza w błąd,
na oficjalnej stronie tesli jest podane ze maja taki zamiar wiec moze poczekajmy do konca roku?
Większość używanych sprzedaje sama Tesla - w bardzo atrakcyjnych cenach.
Nie żeby stacje "supercharger" już dawna był dostępny ...
http://www.teslamotors.com/supercharger
W połowie tej strony jest mapka jakby ktoś chciał zobaczyć.
i bedzie jak z ladowarkami do telefonow. wszyscy maja usb, a apple swoje rozwiazanie.
#kombinacjealpejskie