@jnzt: Nie znam się to się wypowiem. Wyraźnie widać, że pod klapą ukryte jest śmigło/turbina/wentylator, prawdopodobnie tworzy dodatkowy ciąg pionowy wspomagając start/lądowanie.
@fenix7557: Pionowy start lądowanie nie jest niczym nowym. Jest to przydatne ale tylko w warunkach bojowych, czy też specjalnych, gdy jest potrzeba skrócić maksymalnie drogę lądowania/startu, np. gdy trzeba wylądować tam gdzie nie ma lotniska, bądź jest małe słabe lotnisko, czy krótki pas, np. na małym lotniskowcu. Poza tym nie ma innych korzyści, a są tylko straty, komplikacja technologiczna, duże koszty produkcji, ograniczona prędkość maksymalna, ogromne zużycie paliwa. Zwróć uwagę, że
@manwe: Nie silnik tylko sam wentylator. Silnik jest jeden, to co widać to wentylator połączony z turbiną jakąś przekładnią która się włącza tylko na czas pionowego startu/lądowania.
Rozwiązanie skomplikowane, drogie, ciężkie i zawodne :( Ale póki co jedyne możliwe.
W przyszłości będzie to prawdopodobnie silnik elektryczny (hybryda...). Boeing (chyba) już kombinuje z hybrydowymi turbowentylatowymi. Zysk jest taki, że w normalnym dużym samolocie, podczas rejsu silnik chodzi
Komentarze (52)
najlepsze
źródło: comment_xH6nY5jLyzROat8N5DXjPVLNJj5B3EjC.jpg
Pobierzźródło: comment_HqJHplJiKlYO6Mrtf63WeTQfgywsiyb3.jpg
Pobierzźródło: comment_X1vQD73aSTBsGuDAijCZXro83wOqAdzy.jpg
Pobierz@manwe: Nie silnik tylko sam wentylator. Silnik jest jeden, to co widać to wentylator połączony z turbiną jakąś przekładnią która się włącza tylko na czas pionowego startu/lądowania.
Rozwiązanie skomplikowane, drogie, ciężkie i zawodne :( Ale póki co jedyne możliwe.
W przyszłości będzie to prawdopodobnie silnik elektryczny (hybryda...). Boeing (chyba) już kombinuje z hybrydowymi turbowentylatowymi. Zysk jest taki, że w normalnym dużym samolocie, podczas rejsu silnik chodzi
źródło: comment_G7zOFr2Z8ZhugFjuCfT2gXAjdvtsf1qW.jpg
Pobierz