zastanawia mnie co dalej z lądowaniem. Samolot jest szalenie szeroki a jego podwozie to dwa wąskie kółka z przodu i jedno z tyłu. W jaki sposób podtrzymywane są skrzydła?
@ufik78: W latach sześćdziesiątych projektanci U2 nie przewidywali raczej, że 40 lat później piloci będą mocowali różne miniaturowe kamerki cyfrowe w kabinie, więc porządnych uchwytów brak ;]
@ufik78: @Endriu_ @ChmuraCch Panowie. Te gumki recepturki utrzymują na lusterku wstecznym nie kamerę a całkiem zwykłego cywilnego GPS-a. Prawdopodobnie model Garmin GPSMAP 278. Widać, że gumka zakrywająca złącze miniUSB i port zewnętrznej anteny już odpadła ale kształt wskazuje właśnie na ten model. Ciekawe, że w tak zaawansowanej konstrukcji jak U2 brakuje wbudowanego GPS-a. No chyba, że to prywatny sprzęt pilota i zapisuje sobie ślad przelotu.
U2 jest przerażającym samolotem. Prędkość przeciągnięcia jest mniejsza od maksymalnej o 15 km/h, a jego konstrukcja niespecjalnie pozwala na wyjście z przepadnięcia - a przynajmniej nie w jednym kawałku. Piloci U2 mają jaja wielkości Teksasu :/
@smyk16: Chodzi o to, że na swoim pułapie operacyjnym ta różnica prędkości wynosi 15 km/h. Tam na górze powietrze jest dużo rzadsze niż na powierzchni. Startując prędkość potrzebna do wzniesienia jest daleko mniejsza od maksymalnej.
@elektryczny_mariusz: Tak, cała kabina nie była hermetyzowana, bo to by było dość niepraktyczne. Dlatego piloci ubierali się w skafandry, które można spokojnie nazwać kosmicznymi :D A life support (a przynajmniej jego część) znajduje się w tej walizeczce, którą piloci musieli tachać ze sobą a przy katapultowaniu musiałaby być też wystrzeliwana.
@Mentu12: Jeśli się rusza - wieje wiatr/lecisz, jeśli jest mokry - pada deszcz, jeśli targa go w drugą stronę - lecisz na wstecznym. Jeśli sznurka nie ma - był złodziej... ale skoro to samolot szpiegowski, to w razie przechwycenia przez wroga - sznurek służy jako lont - podpalasz i samolot ulega samodestrukcji (nie działa jeśli sznurek jest mokry bo pada deszcz).
Jak to się w ogóle stało, że Ci wszyscy ludzie zebrali się i stworzyli tak skomplikowane urządzenie. Jeszcze wczoraj mieszkalismy w chatkach z kupy. Wyobraźcie sobie teraz, że gdzieś tam na innych ciałach niebieskich, istoty różne od nas budują równie lub bardziej zaawansowane mechanizmy.
@sathra: Część ludzi do dziś mieszka w chatkach z kupy i gliny suszonej na słońcu... a ich krewni przeprowadzają się do Europy i - mimo że mieszkają w nowoczesnych miastach - mentalności nie zmieniają.
Komentarze (47)
najlepsze
źródło: comment_clAFFAGqeJ6pSx3Z2lkFNys7HZfvDvkI.jpg
PobierzZ wiki:
po lądowaniu jakoś go łapią czy jak?
Grzeje za nim samochód, mówi ile ma do dotknięcia pasa a potem wytraca prędkość i dotyka skrzydłem pasa.
źródło: comment_Kd5EkYkgfI8jTFoTPJmYoitSyP4LqnJV.jpg
Pobierzźródło: comment_l3O5U5dATf1VqTzaB5D580t2AoRkbgBH.jpg
PobierzA life support (a przynajmniej jego część) znajduje się w tej walizeczce, którą piloci musieli tachać ze sobą a przy katapultowaniu musiałaby być też wystrzeliwana.
źródło: comment_UlshdHjCOx4DwYPfskKo87DCA1DkRWZh.jpg
PobierzPolski bezzałogowy samolot Phoenix coraz bliżej
źródło: comment_fYbkOhl5mTKXRiJPh77StDp6tpmJM2GD.jpg
PobierzJeśli się rusza - wieje wiatr/lecisz,
jeśli jest mokry - pada deszcz,
jeśli targa go w drugą stronę - lecisz na wstecznym.
Jeśli sznurka nie ma - był złodziej...
ale skoro to samolot szpiegowski, to w razie przechwycenia przez wroga - sznurek służy jako lont - podpalasz i samolot ulega samodestrukcji (nie działa jeśli sznurek jest mokry bo pada deszcz).
źródło: comment_tClxHOOm8ajLouAzzECzP1Xp8hhht8if.jpg
Pobierz