@kubekman: W samolocie musi być paliwo na 2h holdingu nad lotniskiem lub na dolecenie do lotniskla zapasowego. Dotatkowo jest nienaruszalny w normalnych warunlach zapas 5-15% lum na 10-15 minut lotu.
@razadihan: Nie znam się, ale logicznie rzecz biorąc fizykę, to cięższy pojazd jest mniej podatny na wiatr od lżejszego o tej samej konstrukcji z zewnątrz. Podejrzewam że w ciężkim, bocznym wietrze może być łatwiej posadzić 100 tonową maszynę niż takiego szybowca.
APU (od ang. Auxiliary power unit - pomocnicza jednostka zasilająca) – mały, niezależny generator używany do uruchamiania głównych silników samolotów zazwyczaj przy pomocy sprężonego powietrza, zapewnienia energii elektrycznej, ciśnienia w układach hydraulicznych, oraz klimatyzacji wnętrza podczas postoju na lotnisku. W niektórych samolotach jednostka APU dostarcza energii elektrycznej także podczas lotu.
@mrvertigo: Widać że pilot się nie pieprzył z robotą, pewnie lać mu się chciało a drugi pilot miał na imię Andrzej ( ͡°͜ʖ͡°) Oczywiście kompletnie się nie znam, ale masa samolotu i szerzej rozstawione silniki sprawiają że jest prawdopodobnie bardziej sterowny od innych, więc mniej się przejmował wiatrem.
Komentarze (71)
najlepsze
2.Miej paliwa na jedno,może dwa podejścia
3.Huragan
5.Brak profitu
Zawsze myślałem że ilość paliwa w samolocie jest regulowana przepisami i linie lotnocze nie mają nic do gadania
http://pl.wikipedia.org/wiki/Auxiliary_power_unit
APU (od ang. Auxiliary power unit - pomocnicza jednostka zasilająca) – mały, niezależny generator używany do uruchamiania głównych silników samolotów zazwyczaj przy pomocy sprężonego powietrza, zapewnienia energii elektrycznej, ciśnienia w układach hydraulicznych, oraz klimatyzacji wnętrza podczas postoju na lotnisku. W niektórych samolotach jednostka APU dostarcza energii elektrycznej także podczas lotu.
A konkretnie to tam jest wydech APU.
BAe 146-200