Prezydent Poznania chce zwęzić drogi dojazdowe do miasta
Geniusz myśli drogowej Jacek Jaśkowiak z PO. A "symulowanie remontów" wprost zwala z nóg...
Helikon z- #
- #
- #
- 190
Geniusz myśli drogowej Jacek Jaśkowiak z PO. A "symulowanie remontów" wprost zwala z nóg...
Helikon z
Komentarze (190)
najlepsze
i tu jest pies pogrzebany (york)
Podobne problemy mają chyba wszystkie duże miasta. Najazd ludzi z okolicznych wsi ale te wsie już się do komunikacji podmiejskiej nie chcą dołożyć.
@pwone: W samym Poznaniu, w jednej z centralnych dzielnic.
WTF?
bez wyburzeń nie da się.... ale to nie znaczy, że nic się nie da zrobić.... na całym świecie cywilizowanym nikt w centrum ścisłe się autem nie pcha bo przed centrum masz specjalne parkingi, w których zostawiasz auto i dojdziesz pieszo (jeśli mniejsze miasto) lub dojedziesz środkiem komunikacji miejskiej etc. Po prostu centra większości miast europy nie dadzą rady przyjąć
Poszerzanie ulic w miastach to błędne koło. Pomaga na 2-4 miesiące, po czym na poszerzone ulice sprowadza się dodatkowy ruch. Potem kolejny pas ruchu i po paru miesiącach znowu
Nikt rozsądny nie pcha się do centrum, nie dość że strefa to i tak nie ma miejsc.
...a organizacja komunikacji ma kretyńskie błędy, które skutecznie uniemożliwiają korzystanie dla wielu ludzi. np:
Węzeł komunikacyjny na oś.Sobieskiego (dworzec autobusów miejskich razem z pętlą szybkiego tramwaju)...tylko, że tam nie ma żadnego miejsca parkingowego, żadnego!
Autobusem z
Jak ma pomóc wykańczanie właścicieli parkingów buforowych?
Jak ma pomóc rozszerzenie strefy na obszary zamieszkania, poza obszar dojazdu?
Jak mają pomóc opłaty dla dostawczaków, które i tak muszą wjechać?
Jak ma pomóc rezygnacja z darmowych parkingów na przedmieściach?
Jak ma pomóc podnoszenie
@wojtek_bez_portek: Serio? A jak niby zmusisz tę gminę, żeby zgodziła się na przyłączenie do miasta? W dzisiejszym systemie nie ma praktycznie szans, żeby dało się gminę bez woli mieszkańców przyłączyć do innej gminy, a jaki frajer pójdzie na to, żeby mieć wyższe podatki (bo przecież miasto ma zdecydowanie większe potrzeby niż wieś) a przy tym żeby zablokować rozwój swojej okolicy (zwykle
@wojtek_bez_portek: Na pewno nieunikniony z tego względu, że w końcu miasta zaczną bankrutować (już teraz są potwornie pozadłużane) i ktoś zauważy, że jedną z głównych przyczyn jest zmiana struktury osadniczej, wyludnienie miast na korzyść gmin ościennych przy jednoczesnym braku zmiany zasad ponoszenia kosztów. Coś tam niby się próbuje tworzyć z różnymi obszarami metropolitalnymi, ale wolno to idzie, bo na razie nie
@platynek: z nim nie wygrasz, on ma swój świat
Też jestem za tym aby rozwiązywać problemy tego świata. Następne w kolejce już czekają:
- codziennie rano tysiące ludzi chce się dostać do pracy - proponuję w tych godzinach zablokować drogi i wyłączyć komunikację
- w nocy ludzie chcą się bezpiecznie poruszać po drogach w mieście - proponuję odwołać wszystkie
@adamssson: Przykłady z UK, bo to widuję na codzień:
W Londynie specjalna opłata za wjazd do centrum, mająca odstraszyć kierowców od niepotrzebnego używania samochodów i zakorkowywania miasta.
Lokalny przykład z Portsmouth: po wybudowaniu podmiejskiego parkingu z autobusami do centrum (płaci się za parking- autobus jest za darmo) drastycznie podniesiono
@Wujek_Sam: O, a twoim zdaniem Poznań to modernistyczne miasto typu Brasilii zbudowane w latach 50. na pustym gruncie? Dla twojej informacji - Poznań to średniowieczne miasto i w tym kontekście jest tak samo "stary jak świat".
Oczywiście, w Polsce normą jest podejście w stylu "jak wprowadzimy opłaty za parkowanie w centrum, to na pewno do autobusu na 100 osób zmieści się 200, które na pewno nie będą chciały płacić za parkowanie".
Tylko, że to samo jest z komunikacją. Myślą, że jak utrudnią ludziom życie to nagle wszyscy przesiądą się do komunikacji?
@Ginden: jemu nie chodzi o to, żeby zapewniać te alternatywy z własnej kieszeni, tylko zmusić gminy sąsiadujące, żeby dołożyły do tego interesu.
Problem jest powszechny w wielkich miastach - również u nas w trójmieście. Ludzie przeprowadzają się do podmiejskich wsi i miasteczek, gdzie mają niższe ceny mieszkań i podatki.
Galerie to w ogóle osobny temat. Niedługo na każdym dużym rondzie czy skrzyżowaniu będzie CH. Na r. Statoleka jest, na Ratajach będzie, na Malcie jest. Jeszcze tylko Srodka i mamy combo! Do tego jeszcze choćby mała galeryjka
No łaskawca po prostu; przecież mógł zabić!