Ważne zmiany na polskich drogach. Będzie jak w Szwecji
Upowszechnienie na drogach publicznych przekroju 2+1, czyli wyposażania ich naprzemiennie raz w jeden, raz w dwa pasy ruchu - zakładają dwa rozporządzenia MIR zmieniające obecne przepisy techniczno-budowlane dotyczące dróg. Ma to poprawić bezpieczeństwo na drogach.
tomyclik z- #
- #
- #
- #
- #
- #
- 43
Komentarze (43)
najlepsze
@jacekmi: Tak, bardzo niebezpieczne, tak samo jak czołowe zderzenie przy +90km/h gdy nie ma barierek. W każdym z przypadków: zaśnięcie, nagły ruch kierownicą, przeszkoda, zwierze na jezdni, niedostosowanie prędkości na zakręcie, śliska jezdnia - bez barierek każde z nich możesz przypłacić śmiercią, nie tylko swoją. Przy 2+1 zwykle ucierpi tylko samochód. Tylko dla
Obwodnice Wielunia i Bełchatowa to nie DK8. Na tym odcinku S8 została poprowadzona nowym śladem, znacznie dalej na północ, trudno teraz ją nazwać obwodnicą. Poza tym, to już jest droga ekspresowa, dwujezdniowa z dwoma pasami ruchu w każdą stronę. Stary przebieg ósemki dostał numer 74 i to w ciągu tej drogi będą zapewne wybudowane obwodnice.
Pogorszy się bezpieczeństwo wolniejszych jednośladów, które może nie w dużych ilościach ale jednak korzystają z takich dróg
Zakazu nie ma a to tylko drogi krajowe bardzo czesto prowadzące w terenie zabudowanym albo między terenami zabudowanymi, między którymi jednoślady się poruszają
Teraz zdarzają się w miarę przyzwoite pobocza idealne pod ruch takich pojazdów lub zatrzymanie się zwykłego auta
Oczywiście alternatyw (wzdłuż takich dróg) dla rowerów się nie buduje
Przykładem krajowa