Nie ma się co spierać o wyższość jednego nad drugim. Jedno i drugie ma swoje wady i zalety. Jak ktoś chce jeździć bardziej wyczynowo lub sportowo wybierze RWD, a jeśli ktoś ceni łatwiejszą kontrolę i bezpieczeństwo wybierze FWD
@slavenden: Skad to przekonanie, że RWD jest trudniejsze w prowadzeniu niż FWD? Pytam serio, bo nie do końca rozumiem o co w tym wszystkim chodzi. Nie wiem czy rzeczywiście tak jest czy to ludzie wymyślają sobie taką historię. Wcześniej kilkadziesiat tys. km zrobiłem autami FWD, teraz jeżdżę BMW z RWD i nie ma żadnego problemu, co prawda nie było w tym roku prawdziwej zimy, w trakcie której wszelkie różnice są
@bozonhiggsa: Szczerze powiedziawszy też nie rozumiem ludzi, którzy uparcie twierdzą, że ich racja jest właściwsza, prawdziwsza jednym słowem lepsza. Może to wynika z jakichś kompleksów lub potrzeby przynależności do jakiejś elitarnej grupy. W tym przypadku mistrzów kierownicy, którzy z każdego poślizgu RWD wychodzą bez szwanku.
Raz, że są tego rozwiązania tak pewni, że seria 2 Active Toure ma napęd na przód, a dwa, są i samochody z napędem przednim, prowadzące się równie dobrze. Wiecie, co to za seria WTCC? Owszem BMW odnosiło tam sukcesy, ale nie tylko BMW. Chociażby taki Leon. Albo jak niemcy się wpienili, kiedy okazało się, że AR 156 ma większą sztywność skrętną nadwozia od BMW e46 i też prowadziła się świetnie. Nie chcę
Ciekawe ilu "ekspertów" robiących nagonkę na RWD jeżdziło choć raz w życiu takim samochodem (Polonez i Fiat 125p się nie liczą)? Jak zwykle na forum można udawać, że zna się na wszystkim. Może inni uwierzą...
Napęd na przód (FWD) został wprowadzony nie ze względu na bezpieczeństwo, tylko ze względu na redukcję kosztów produkcji i zwiększenie przestrzeni w kabinie. FWD nie ma nic wspólnego z poprawą bezpieczeństwa. Jest wręcz odwrotnie. Elektronika w dzisiejszych samochodach daje tylko złudznie bezpieczeństwa. Fizyki nie da się oszukać. Na ostrym i śliskim zakręcie FWD pojedzie prosto.
Sprawa cegieł w bagażniku RWD to częściowo prawda, ale w Ładzie 2107 (miała za lekki tył). BMW z RWD ma idealne rozłożenie masy na osie 50:50. Przy jeździe ze stałą prędkościa, nie jest ani podsterowne, ani nadsterowne. To od kierowcy zależy jakie bedzie.
@qbus_puhatek: Czyli jednak i wyłącza ABS ? z tym że dłuższe przytrzymanie przycisku wyłącza ASR to wiedziałem (zapala się żółtka kontrolka od hamulca ręcznego wtedy) ale jeśli mówisz że ABS też wyłącza to w takim przypadku kontrolka od ręcznego ma sens wtedy.
Wyższość FWD nie znaczy łatwość :) Oczywiście, wszystko co na filmie to prawda. Lepsze prowadzenie, lepsza przyczepność przy przyśpieszaniu oraz rozkład masy, który wpływa na wszystko.
Pamiętam jak pierwsza zima na RWD, "uczyłem" się lekkich poślizgów i poznałem efekt wahadła :) Dawno się tak nie obsrałem jak widziałem krawężnik zbliżający się, ze strony której się nie spodziewałem.
Natomiast FWD zawsze będzie gorsze "w ogóle" ponieważ ta sama oś sterująca i napędzająca to 2 razy mniej kontroli.
Przy przednim, jak ta oś straci kontrole to możesz tylko się modlić i walczyć o odzyskanie jej zanim dopiero zaczniesz wyprowadzać albo na zadany tor.
@eXcore: powiedz to wszystkim kierowcom rajdowym i wyścigowym, którzy śmigają samochodami przednionapędowymi w każdym warunkach i na każdej nawierzchni. Muszą być bardzo religijni.
Jeździłem tylnonapędówką - super. Teraz mam przednionapędówkę i też nie ma co narzekać. Poza tym nie tylko wóz i typ napędu się liczy, trzeba też coś umieć za kółkiem :)
Komentarze (69)
najlepsze
Wcześniej kilkadziesiat tys. km zrobiłem autami FWD, teraz jeżdżę BMW z RWD i nie ma żadnego problemu, co prawda nie było w tym roku prawdziwej zimy, w trakcie której wszelkie różnice są
@konradk1: Szczególnie podczas II WW jak Ci mordowała pradziadków...
Napęd na przód (FWD) został wprowadzony nie ze względu na bezpieczeństwo, tylko ze względu na redukcję kosztów produkcji i zwiększenie przestrzeni w kabinie. FWD nie ma nic wspólnego z poprawą bezpieczeństwa. Jest wręcz odwrotnie. Elektronika w dzisiejszych samochodach daje tylko złudznie bezpieczeństwa. Fizyki nie da się oszukać. Na ostrym i śliskim zakręcie FWD pojedzie prosto.
Sprawa cegieł w bagażniku RWD to częściowo prawda, ale w Ładzie 2107 (miała za lekki tył). BMW z RWD ma idealne rozłożenie masy na osie 50:50. Przy jeździe ze stałą prędkościa, nie jest ani podsterowne, ani nadsterowne. To od kierowcy zależy jakie bedzie.
Podstawowa
Aż dzisiaj sprawdzę czy ABS jest odłączany czy nie w E46, bo szczerze to nie wiedziałem.
Oczywiście, wszystko co na filmie to prawda. Lepsze prowadzenie, lepsza przyczepność przy przyśpieszaniu oraz rozkład masy, który wpływa na wszystko.
Pamiętam jak pierwsza zima na RWD, "uczyłem" się lekkich poślizgów i poznałem efekt wahadła :) Dawno się tak nie obsrałem jak widziałem krawężnik zbliżający się, ze strony której się nie spodziewałem.
Natomiast FWD zawsze będzie gorsze "w ogóle" ponieważ ta sama oś sterująca i napędzająca to 2 razy mniej kontroli.
@eXcore: powiedz to wszystkim kierowcom rajdowym i wyścigowym, którzy śmigają samochodami przednionapędowymi w każdym warunkach i na każdej nawierzchni. Muszą być bardzo religijni.
W wyścigach raczej królują tylne napędy.
Komentarz usunięty przez moderatora