Wszelkich #januszewojny zapraszam do poczytania o przebiegu wdrażania produkcji pojazdu do wojska- każdy czołg zaczynał od drewnianej makiety bo łatwiej i TANIEJ jest taką skonstruować. Czołg w pełnej krasie ujrzymy zapewne dopiero za kilka lat, ale i to dobre. Ah, zapomniałem że żyjemy w kraju malkontentów i WSZYSTKO musi się nie podobać ᕙ(⇀‸↼‶)ᕗ
@alpag: Maskowanie termiczne to Adaptive firmy BAE Maskowanie w paśmie widzialnym - to w tej chwili idea (w laboratorium wyświetla dwa kolory:) Armata 120mm - absolutnie nie nasza, tak jak w Andersie kaliber ten sam co w Leopardach ale moc mniejsza System obrony?! Nie wiem o czym piszesz- APS to tylko atrapa i chyba nie istnieje w ogóle na świecie o takim kształcie jak pokazany. Opancerzenie - od Niemców z IBD
On odpowiada żywotnym potrzebom całego społeczeństwa. To jest czołg na skalę naszych możliwości. Tym czołgiem my otwieramy oczy niedowiarkom. Patrzcie - mówimy - to nasze, przez nas wykonane i to nie jest nasze ostatnie słowo!
Nie wiem po ch*j oni to chcą wprowadzić na całą Europę... Możecie mnie nazwać staro-modnym zgredem ale moim zadaniem powinniśmy bronić technologi a nie sprzedawać każdy pomysł jaki wpadnie do głowy.
Spieszę wyprowadzić wszystkich z błędy, to NIE jest "Czołg". Tylko pojazd wsparcia, taki transporter z armatą. To praktycznie nie ma pancerza. Tylko systemy ochrony aktywnej, czyli z pomocą karabinu przeciwpancernego takiego upolujesz. Jeśli chcecie to porównywać, to prędzej z BMP, niż abramsami. Słyszałem w wywiadzie jak gość mówi, że zrobią do niego pancerz ceramiczny, lub tytanowy sami nie wiedzą... rolf Zresztą to jest projekt prywatnej firmy, Polska armia jakoś nie jest tym
Słyszałem w wywiadzie jak gość mówi, że zrobią do niego pancerz ceramiczny, lub tytanowy sami nie wiedzą... rolf
Tak jak w przypadku nowych Rosomaków cały czas badają czy zastosować pancerze nanoceramiczne czy ze stali nanometrycznej. Można tymi panelami żonglować dostosowują wagę pojazdu - pewnie dlatego mówił, że nie wie, bo o tym zdecydują na końcu. O mniej więcej taką układankę modułów chodzi:
Dwulicowość ludzi wychodzi przy takich rzeczach. Z jednej strony mnoga cześć narzeka, że polski przemysł stoi w miejscu i nie opracowujemy nowych technologii a z drugiej strony ta sama cześć równa z ziemią każdą koncepcje. Naprawdę przeszkadza wam, że coś powstaje zwłaszcza gdy jest to tworzone przez prywatną firmę? Żaden grosz wam z kiesy nie wypadnie.
@mkdiabe: Problem jest w tym, że nakręca się hype na ultranowoczesny polski czołg. Wiara w to, że on powstanie jest absurdalna. To jest pojazd stricte koncepcyjny, prezentacja technologii. Niestety prezentacja technologii, która nie istnieje, a prace nad nią są na etapie zbierania funduszy. Marketing obliczny na przekonanie opinii publicznej, żeby ta naciskała na wyłożenie pieniędzy na stworzenie tego czegoś.
Jak mnie #!$%@?ą takie komentarze. Chcą produkować to niech próbują !!! Na #!$%@? inwestować w cudzą technologie i tym samym inwestować w cudzą gospodarkę. Takiego #!$%@? który tylko potrafi bazować na hejtach za jaja bym powiesił. Niech ucieka jak 10% społeczeństwa i wspiera cudzą gospodarkę a nie będzie brodzić na koncept. (Nie twierdzę, że te 10% źle postępuje ale to inny temat). NOSZ #!$%@? MAĆ.
@kropka89: To nie chodzi o krytykowanie Polskich projektów, tylko o krytykowanie projektów beznadziejnych, nie potrzenych naszej armii i w dodatku w pozwanymi podejrzeniami ,ze ktoś chce na tym zarobic
@krvger: W takiej formie w jakiej zapowiadają mam nadzieję, że NIE wyjdzie, ale liczę na to że uda się opracować kawał sensownej technologii, a prywatnie liczę na to że projekt będzie ciągnięty dosyć długo bo trafi całkiem przyjemna kasa w okolice mojej branży na badania.
@Checollada: No i ? Bazując na już stworzonych czołgach (choćby te same moduły) czynisz:
- czołg tańszym w produkcji - tańszym w eksploatacji, także pod względem kosztów obsługi - nie trzeba szkolić na nowo mechaników, tylko skorzystać z usług już doświadczonych (co dla zakładu jest wbrew pozorom tańsze)
Ma to też swój minus, ponieważ przeciwnikowi łatwiej jest po przejęciu naprawić i obsłużyć pojazd. Lecz ten minus w pewnym stopniu można zredukować
@Bialy88: Prześledź historię VW Golfa. Co ma jedynka z siódemką wspólnego? Praktycznie nic. Ale za to jedynka ma z dwójką wiele wspólnego, a siódemka z szóstką, i tak dalej.... ewolucja potrzebuje więcej niż jednej generacji żeby zadziałała.
Tico zresztą "żyje" dalej jako Chevrolet Spark, a wcześniej Matiz.
Komentarze (170)
najlepsze
Ah, zapomniałem że żyjemy w kraju malkontentów i WSZYSTKO musi się nie podobać ᕙ(⇀‸↼‶)ᕗ
Maskowanie termiczne to Adaptive firmy BAE
Maskowanie w paśmie widzialnym - to w tej chwili idea (w laboratorium wyświetla dwa kolory:)
Armata 120mm - absolutnie nie nasza, tak jak w Andersie kaliber ten sam co w Leopardach ale moc mniejsza
System obrony?! Nie wiem o czym piszesz- APS to tylko atrapa i chyba nie istnieje w ogóle na świecie o takim kształcie jak pokazany.
Opancerzenie - od Niemców z IBD
On odpowiada żywotnym potrzebom całego społeczeństwa. To jest czołg na skalę naszych możliwości. Tym czołgiem my otwieramy oczy niedowiarkom. Patrzcie - mówimy - to nasze, przez nas wykonane i to nie jest nasze ostatnie słowo!
Słyszałem w wywiadzie jak gość mówi, że zrobią do niego pancerz ceramiczny, lub tytanowy sami nie wiedzą... rolf
Zresztą to jest projekt prywatnej firmy, Polska armia jakoś nie jest tym
Tak jak w przypadku nowych Rosomaków cały czas badają czy zastosować pancerze nanoceramiczne czy ze stali nanometrycznej. Można tymi panelami żonglować dostosowują wagę pojazdu - pewnie dlatego mówił, że nie wie, bo o tym zdecydują na końcu.
O mniej więcej taką układankę modułów chodzi:
W reszcie się zgadzam:)
@BlackEyedDog: No nie ma nie licząc 240 Leopardów 2....
@Jurij_Iwanowicz_Gorki: to jest czołg, tyle że nie MBT, a tak naprawdę to makieta...
Zawiera treści 18+
Ta treść została oznaczona jako materiał kontrowersyjny lub dla dorosłych.
Ma jedną zaletę, przynajmniej jest ładny.
- czołg tańszym w produkcji
- tańszym w eksploatacji, także pod względem kosztów obsługi - nie trzeba szkolić na nowo mechaników, tylko skorzystać z usług już doświadczonych (co dla zakładu jest wbrew pozorom tańsze)
Ma to też swój minus, ponieważ przeciwnikowi łatwiej jest po przejęciu naprawić i obsłużyć pojazd. Lecz ten minus w pewnym stopniu można zredukować
Tico zresztą "żyje" dalej jako Chevrolet Spark, a wcześniej Matiz.