@TU144: Gdzie jeśli mogę zapytać? Ja widziałem w Sinsheim, Concord a tuz obok stoi Tupolev jak z twojego nicka - i ten drugi zrobił na mnie większe wrażenie.
@McLennon: Z wiki: "Samolot w układzie delta ląduje i startuje na dużo większych kątach natarcia niż samoloty o skrzydłach skośnych czy prostych, co powoduje problemy z obserwacją pasów startowych z kabiny pilotów. Opuszczany nos Concorde'a był rozwiązaniem zapewniającym opływowy kształt aerodynamiczny podczas lotów naddźwiękowych oraz niezbędną widoczność podczas fazy startu i lądowania, a także w trakcie kołowania po płycie lotniska." http://pl.wikipedia.org/wiki/Concorde#Zagadnienia_strukturalne
@SolarWarden: Zrozumiałem po co jest zakrzywiony dziób. Źle mnie zrozumiałeś. Nie pytałem o to, czy dziób zakrzywia się po to by uzyskać efekty aerodynamiczne, tylko jakie efekty aerodynamiczne pojawiają się przy zakrzywionym dziobie, a przede wszystkim czy efekty te są na tyle duże, by wymagały stosowania rozwiązań konstrukcyjnych kadłuba stworzonych specjalnie po to, aby taki dziób mógł działać bez dużego uszczerbku na np sterowności lub nośności. Teraz tak myślę, że
@newtonq: jest kilka firm robiących takie silniki. Nawet w naszym pięknym kraju jest jeden producent. Jakiś czas temu poczyniłem kilka modeli z sinikiem odrzutowym, super zabawa.
Komentarze (63)
najlepsze
albo dużego kota
Komentarz usunięty przez moderatora
Komentarz usunięty przez moderatora