@Jelen_Szlachetny: heh, ale normalny a nie z jakiegoś getta który mówi jak by był na sawannie "musze bronić swojego terytorium", dużo jest fajnych czarnuszków.
Kurde, czemu tak mam że: o czymś pomyślę, a na drugi czy trzeci dzień pojawia się to na wykopie... Tak właśnie miałem teraz myśląc o tym filmie i tym lądowaniu. Miałem też tak z paroma innymi rzeczami... Jestem wykopem czy co...
@odrealniony: Spox, ja dziś lecąc do poznania siedziałem przy skrzydle bombardiera i próbowałem rozkminić jakim cudem to się wznosi - nie ogarniałem w ogóle fizyki samolotu. Teraz już ogarniam ;)
Pamiętam ten film i tę scenę i nie wzbudziła ona mojego zaufania. Tak wygląda przekrój skrzydła samolotu, jest ono tak skonstruowane, aby "ciągnęło" w górę. Można ten efekt zniwelować zapewne klapami mając duży zapas mocy w samolotach do tego przystosowanych typu myśliwce czy samoloty wyczynowe. Bardzo wątpię, żeby samoloty pasażerskie miały taką możliwość.
Odwrócenie samolotu powoduje, że strzałka na obrazku ciągnęłaby ich ku ziemi jak magnes, a przekroju skrzydeł nie da się
wnioskuję z twojej wypowiedzi, że samoloty powinny latać na kątach bliskich ALFAkryt, bo wtedy jest największa siła nośna.
No czasem latają przecież. Start i lądowanie. Czasem ktoś przesadzi i przeciągnie samolot jak lamusy z Air France
@cation: Nie latają na krytycznych kątach natarcia, ponieważ: klapy podnoszą współczynnik siły nośnej, a sloty przesuwają krytyczny kąt natarcia. Idąc dalej aby zakończyć tę dyskusje, samoloty nie latają na dodatnich kątach natarcia, ponieważ tak jest
@DzikiZgon: bardzo warto, ale to nie jest film o katastrofie samolotu. Szczególnie każdy alkoholik powinien to obejrzeć i zastanowić się nad sobą. Alkoholicy często są wydajni i bardzo sprawni w pracy i wydaje im się, że to jest ok. Ten film to obala.
I dalej - widzimy sztuczny horyzont, opadanie ok 15 st, przy prędkości 283 węzłach, daje ok 135 km/h prędkości pionowej. Przynajmniej wartości nie są kosmiczne :)
@Dzyszla: Bajki, owszem, na filmie. Ale w rzeczywistości pull up na 10 km jest jak najbardziej możliwy. Nie dość, że loty nurkowe z prędkością ponaddźwiękową się zdarzały (wiadomo jak się kończyły), to jeszcze elewacja terenu może być wysoka. Nawet nie trzeba specjalnie szybko opadać, wystarczy lecieć wprost na wysoką górę, żeby GPWS się odezwał.
Szybkie pytania do ekspertów: 1. Czy to jakiś MD? 2. Czy jest możliwy lot odwrócony taką maszyną? 3. Dlaczego pierwszy oficer nazywa silniki left i right zamiast numer jeden i dwa? cdn.
@stahs: On wykonał beczkę autorotacyjną, zupełnie inaczej działają siły podczas takiej beczki, a podczas lotu na plecach. Perkoz będzie tutaj dobrym przykładem bo jego skrzydła gną się jak głupie: https://www.youtube.com/watch?v=RsAkhqRbBV8 Zobacz jak uginają się skrzydła podczas beczki autorotacyjnej, a podczas lotu na plecach.
I wcale nie najlepsza scena filmu! Mnie zmiażdżył Denzel, pod względem aktorskim, w ostatniej scenie (przesłuchanie). Denzel, Daniel Day Lewis - dwóch aktorów, którzy mogą zagrać wszystko i będą niesamowicie przekonujący.
Komentarze (184)
najlepsze
dobrze wypada w rolach komediowych ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Odwrócenie samolotu powoduje, że strzałka na obrazku ciągnęłaby ich ku ziemi jak magnes, a przekroju skrzydeł nie da się
@cation: Nie latają na krytycznych kątach natarcia, ponieważ: klapy podnoszą współczynnik siły nośnej, a sloty przesuwają krytyczny kąt natarcia.
Idąc dalej aby zakończyć tę dyskusje, samoloty nie latają na dodatnich kątach natarcia, ponieważ tak jest
dla mnie duo Goodman-Denzel w tej scenie rozwalają wszystko
1. Czy to jakiś MD?
2. Czy jest możliwy lot odwrócony taką maszyną?
3. Dlaczego pierwszy oficer nazywa silniki left i right zamiast numer jeden i dwa?
cdn.
Perkoz będzie tutaj dobrym przykładem bo jego skrzydła gną się jak głupie: https://www.youtube.com/watch?v=RsAkhqRbBV8
Zobacz jak uginają się skrzydła podczas beczki autorotacyjnej, a podczas lotu na plecach.
Denzel, Daniel Day Lewis - dwóch aktorów, którzy mogą zagrać wszystko i będą niesamowicie przekonujący.